וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלה לסביבה: הרכבת הורידה את הזיהום בי-ם

אריאל נוי

27.1.2011 / 10:02

הרכבת הקלה ברחוב יפו בירושלים וביטול תנועת כלי הרכב בציר שהפך למדרחוב, הובילו לירידה דרמטית של 80% בזיהום האוויר באזור. עם הפעלת הרכבת צפוי הזיהום לרדת באזורים נוספים

אוויר הרים צלול כיין. בזכות הסדרי התנועה החדשים ברחוב יפו בירושלים נרשמה בציר התנועה ירידה דרמטית של 80% בזיהום האוויר. בשבוע האחרון, מאז פסקה לחלוטין תנועת האוטובוסים והמכוניות ברחוב שהפך למדרחוב, הערך הממוצע של תחמוצות חנקן עומד על 31.3 חלקים לביליון (חל"ב) בלבד, לעומת הנתונים משנת 2008, לפיהם הממוצע השנתי של תחמוצות חנקן עמד על 139.8 חלקים לביליון. הדיווח מתייחס לתוצאות הניטור בתחנת "כלל" של המשרד להגנת הסביבה, שממוקמת בבניין משרד הבריאות, מול משטרת השוק ברחוב יפו בירושלים.

עם התקדמות העבודות, דילול תנועת האוטובוסים ברחוב והפחתה בתנועת הכלים הכבדים שהייתה כרוכה ביצירת תשתית הרכבת, החלה מגמת הירידה ברמת הזיהום ברחוב. כך, בשנת 2009, ירד הערך הממוצע של תחמוצות החנקן ל- 129.2 חל"ב ובשנת 2010 הערך הממוצע צנח ל- 69.8 חל"ב.
בשבוע האחרון, מאז פסקה לחלוטין תנועת האוטובוסים והמכוניות ברחוב יפו ירד עוד יותר הערך הממוצע של תחמוצות חנקן והוא עומד על 31.3 חלקים לביליון בלבד.

על-פי הערכות הגורמים המקצועיים, עם הפעלתה המלאה של הרכבת הקלה תחול ירידה משמעותית בזיהום האוויר גם באזורים נרחבים נוספים בבירה, בגלל ההפחתה בכמות האוטובוסים שיופעלו ברחבי העיר, כולל ברחובות הסמוכים לרחוב יפו, בהם פועל ההסדר הזמני למספר חודשים.

סגנית ראש העיר לתכנון ולסביבה בירושלים, נעמי צור, מסרה לוואלה! חדשות: "זוהי תחילת השיפור באיכות החיים שהרכבת הקלה מביאה לעיר. כמי שמשתמשת רק בתחבורה ציבורית, אני מודעת היטב למצב הקשה השורר בתקופת ביניים זו. בקרוב נהיה עדים לעליה משמעותית במספר האנשים שיגיעו למרכז העיר בתחבורה ציבורית, מה שיביא לירידה נוספת בזיהום האוויר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully