וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: פלסטינים רצחו התיירת בהרי י-ם וישראלית

יהושע בריינר וגלעד גרוסמן

26.1.2011 / 10:13

הותר לפרסום כי שני פלסטינים הואשמו ברצח התיירת כריסטין לוגן בהרי ירושלים בחודש דצמבר האחרון. אחד הפלסטינים מואשם גם ברצח הישראלית נטע בלאט-שורק, שגופתה נמצאה ליד בית שמש

יגור מזור

(צילום: יגור מזור, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: רועי כ"ץ)

בית המשפט המחוזי בירושלים התיר היום (רביעי) לפרסם את דבר מעצרם והגשת כתבי אישום נגד שני פלסטינים: איאד פטאפטה בן 32 מתרקומיא וכיפאח גנימאת בן 33 מצוריף בגין רצח התיירת האמריקאית כריסטין לוגן במהלך חודש דצמבר בחודש ירושלים. כמו כן הותר לפרסום כי כיפאח גנימאת נאשם כי רצח בחודש פברואר 2010 עם פלסטיני נוסף, איברהים גנימאת, את הישראלית נטע בלאט-שורק, סמוך למנזר בית ג'מאל, ליד בית שמש.

גופתה של כריסטין לוגן, תיירת מארצות הברית, נמצאה באמצע חודש דצמבר דקורה וכפותה באזור הכביש המחבר בין המושב מטע לבין העיר בית שמש. הגופה התגלתה באזור מיוער ולאחר מציאתה הועלתה הסברה שמבצע הרצח ניסה להסתיר אותה. חברתה קיי סוזן ווילסון, מדריכת הטיולים שנפצעה בתקרית מדקירות ונמצאה כפותה, אושפזה אז במצב קשה בבית החולים הדסה עין כרם. עם קבלת הדיווח על הפגיעה בשתיים, סרקו מאות שוטרים, חיילים ומתנדבים את השטח, על מנת למצוא את גופתה של לוגן. הגופה אותרה כמה שעות לאחר מכן על ידי שוטר שהשתתף בסריקה. בעקבות כך נפתחה חקירה, שעל פרטיה הוצא אז צו איסור פרסום.

מחקירת המשטרה ושירות הביטחון הכללי עולה כי ווילסון ולוגן זיהו את איאד פטאפטה וכיפאח גנימאת מתקרבים לעברם ו-ווילסון אמרה שיש לה תחושה לא טובה, תחושה שהתאמתה. אחד משני הנפגעים ביקש מים, הבנות לא רצחו לתת והתרחקו ואז התפתח מאבק כשאיאד שלף סכין. ווילסון שלפה אולר שהיה בכיסה ודקרה את איאד. במשך 20 דקות, שוחחו שני הפלסטינים עם שתי הנשים, שמבינות כי עומדים לרצוח אותן. ווילסון אף ניסתה לשכנע את הפלסטינים שהן לא יהודיות ומציעה להם את רכבן. ווילסון אף אמרה ללוגן שתביים אירוע אפילפטי. הפלסטינים קשרו את שתי הנשים ודקרו אותן. ווילסון העמידה פנים כמתה, לאחר שנדקרה פעמיים ולוגן נדקרה כמה פעמים, כששני הפלסטינים מוודאים את הריגתה.

ממצאי DNA סייעו בחשיפת החוליה

בחקירה התברר כי שני הפלסטינים אינם חברים בארגון כלשהו, אך הם בעלי עבר פלילי. עוד התברר כי השניים אמרו אחד לשני בבוקר המקרה: "היום אנחנו הורגים יהודים". ממצאי DNA שהגלו בשטח מדקירתו של איאד פאטפטה סייעו בלכידתו ובלכידת שאר המעורבים. במהלך החקירה הצליחו השוטרים ואנשי שירות הביטחון הכללי לפענח גם את רציחתה של הישראלית נטע בלאט-שורק. אחד הנאשמים ברצח התיירת כריסטין לוגן, כיפאח גנימאת, יצא עם איברהים גנימאת, תושב צוריף בן 33 לגנוב רכב. כשהגיעו בחודש פברואר 2010 למנזר בית ג'אמל ליד בית שמש, ראו השניים את נטע וחשבו שהיא גבר יהודי. כשהתקרבו ראו שמדובר באישה ובהחלטה של רגע, החליטו לרצוח אותה. הם דקרו את נטע וחנקו אותה למוות.

בחקירתו, אמר כיפאח גנימאת שביצע גם פיגועים אחרים כנקמה על רצח פעיל חמאס מחמוד אל-מבחוח. ב-20 בפברואר 2010, דקר ענימאת זוג ישראלים בבית שמש ופצע אותם באורח קשה. בהמשך החודש הוא ניסה לבצע שני פיגועי ירי סמוך למחסום ג'בע, פעם על רכב ישראלי ופעם על סיור צבאי. בשני האירועים לא היו נפגעים.

גופתה של נטע בלאט-שורק, בת 48 מזכרון יעקב, נמצאה בחודש פברואר 2010 סמוך למנזר בית ג'מאל ליד בית שמש. אחרי מציאת הגופה, היא הועברה למכון לרפואה משפטית באבו כביר בניסיון לקבוע את נסיבות המוות. בתחילה סברו במשטרה שמדובר בהתאבדות, אולם במכון לרפואה משפטית נתגלעה מחלוקת בין הפתולוגים בדבר נסיבות מותה. חלקם סברו שהיא נרצחה, בעוד אחרים חשבו שהיא התאבדה. הקושי לקבוע את נסיבות המוות התעורר בשל המצב בו נמצאה הגופה. בעקבות ממצאי הנתיחה הוקם צוות חקירה מיוחד במפלג התשאול ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים לבירור נסיבות המוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully