וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשת החשוד בהסתה: למה לא עוצרים אנשי שמאל?

מוטי לוי ויהושע בריינר

24.1.2011 / 20:34

יהלי ברעם, אשתו של אורי ברעם שהואשם בהפצת סרטון הסתה נגד המשנה לפרקליט המדינה, קוראת לשחרורו ואומרת לוואלה! חדשות: "אנשי שמאל שאמרו אמירות דומות לא ישבו דקה במעצר"

יהלי ברעם (37), אשתו של אורי ברעם המואשם שהפיץ את הסרטון שקרא לרצוח את המשנה לפרקליט המדינה שי ניצן, שוברת שתיקה. בשיחה עם וואלה! חדשות היא אומרת על בעלה, שמוחזק במעצר מזה כשבועיים, כי "הוא לוקח על עצמו את הדין הזה, אבל הוא מצפה שייעשה איתו צדק ושינהגו בו בדיוק כפי שנוהגים בעשרות אנשי שמאל, שעשו סרטונים ואמרו אמירות דומות, ואפילו לא ישבו דקה אחת במעצר. הגיע הזמן לשחרר אותו".

יהלי ואורי נישאו לפני כשלוש שנים. לדברי יהלי, את השידוך ביניהם עשה חתול: "היה לו חתול, שהיה נוהג לברוח מהבית, והוא פשוט הגיע לדירה שלי משהו כמו ארבע פעמים". מאז נישאו נמנעו השניים מלעסוק בנושאים פוליטיים ויהלי ברעם אמרה כי בעלה "יותר עסק אז בקבלה ובהרבה ספרות רוחנית". יהלי אף הוסיפה וסיפרה כי בעברו היה אורי בתהליך של חזרה בתשובה, אולם לבסוף הוא החליט דווקא לחזור בשאלה. יחד עם זאת, היא מספרת כי המעורבות של בעלה בתחום הפוליטי גברה באופן ניכר מאז הולדת בנם לפני כשנה וחצי.

כשבועיים לאחר מעצרו, מסבירה יהלי מה הוביל את בעלה לערוך ולהפיץ סרטון המסית נגד עו"ד שי ניצן. "לאורי יש בעיה עם האכיפה של הפרקליטות ובמיוחד עם שי ניצן. הוא עשה את זה בצורה לא נכונה ולא מוצדקת. אבל הוא באותו רגע חשב שאם יזעזע ויבחר במילים האלו הוא יגיע לפריים טיים, וכך הנתונים שבתוך הסרט, המכילים מקרים שבהם שי ניצן סגר תיקים נגד אנשים מהשמאל שהסיתו, יגיעו לתודעת הציבור. זה המסר שאורי רצה להעביר".

"אדם שלא מצטער לא יישב ויבכה בבית משפט כמו ילד"

יהלי ברעם מאשימה את התקשורת בכך שעיוותה את המסר של הסרטון אותו ערך בעלה והציגה אך ורק את החלק המסית נגד ניצן. לדבריה, ברגע שהבין בעלה כי המסר שלו "עוות" הוא מיהר להסיר את הסרטון, לאחר שצפו בו 20 איש בלבד. במקום זה הוא העלה סרטון אחר, המציג את פדריקו גומז, סולן להקת פאנק אנרכיסטית, הקורא לפגוע באהוד ברק ובחיילי צה"ל. בסיום הסרטון הציג ברעם הבהרה על הסרטון הראשון שהעלה והסביר כי לא היה בכוונתו להסית לרצח נגד שי ניצן.

לשאלה האם לאחר מעשה היה נוהג בעלה אחרת, השיבה יהלי כי "ברור שהוא לא היה פועל באותה הדרך ואפשר לראות זאת מכך שהוא הודה מהר, הצטער ובכה בבית משפט. אדם שלא מצטער לא יישב ויבכה בבית משפט כמו ילד". עם זאת, היא מביעה כעס ותסכול רב נוכח העובדה שבעלה נתון במעצר בזמן שאנשי שמאל אשר פעלו, לדבריה, כמוהו, לא נעצרו ותיקי החקירה נגדם נסגרו. באשר לשאלה מה העונש המגיע לבעלה, יהלי משיבה בשאלה: "למה לא שואלים את זה על אנשים מהשמאל? למה שי ניצן יותר טוב מכצל'ה או מאלי ישי שהסיתו נגדם? אני לא מבינה למה התקשורת רק מתייחסת כשיוצאים נגד מישהו שמאוד נחמד איתם? גדעון ספירו, כתב בעיתון "העיר" אחרי רצח הזוג איימס בחברון שהוא מצדיק את הרצח בזה שזה נעשה במסגרת המלחמה בכיבוש. מישהו עשה נגדו משהו?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully