וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מוקשים" פוזרו בלב ת"א - "להגביר המודעות"

21.1.2011 / 13:16

פעילים פיזרו מוקשי-דמה בשדרות רוטשילד לקראת הצבעה על הקמת גוף לאומי שייטפל בנושא. הילד דניאל יובל, שאיבד לפני שנה את רגלו מפיצוץ מוקש בגולן: "לא רוצה שעוד ייפגעו"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר. עריכת וידאו: יותם בן-דוד)

לפני כשנה, בעת שטייל עם משפחתו ברמת הגולן, נפצע דניאל יובל בן ה-11 מפיצוץ מוקש, ואיבד את רגלו. כשנה לאחר מכן, ולקראת ההצבעה על הקמת גוף לאומי לפינוי מוקשים, הגיע היום (שישי) דניאל יובל יחד עם פעילים חברתיים נוספים לשדרות רוטשילד בתל אביב, שם פיזרו "מוקשים מאולתרים" על מנת להעלות את המודעת לנושא.

במהלך האירוע, פיזרו הפעילים שלטי אזהרה בפני מוקשים, והניחו אותם בתוך דמה של צואת כלבים בלב השדרה התל אביבית. הפעילים סיפרו כי "בתל אביב חיים 20,000 כלבים שלעיתים משאירים 'מוקשים' מאחוריהם, לעומת זאת, ב-200 קמ"ר של שדות מוקשים ברחבי הארץ, פזורים למעלה ממיליון מוקשים".

במסגרת האירוע קראו הפעילים לממשלה לדאוג לפינוי מיידי של מוקשים הפרושים בישראל, וזאת על מנת למנוע מקרים מצערים נוספים כדוגמת זה שחווה יובל. "העובדה שבמשך עשרות שנים נותרו ברחבי הארץ מוקשים שאין בהם כל צורך ביטחוני הוא מחדל שיש לתקן במהרה", אומר דיאן אור, רכז הקואליציה למען ישראל נקייה ממוקשים. אור הוסיף ואמר כי "הנזק הוא בראש ובראשונה לחיי אדם, אך גם לסביבה, לתיירות ולכלכלה. מדינות רבות ניקו בהצלחה את שדות המוקשים שהיו בשטחן, והגיע הזמן שישראל תצטרף לעולם הנאור".

דניאל יובל, החוגג היום את יום הולדתו ה-12, הצטרף לדבריו של אור. "אחרי הפציעה אמרתי להורים שלי שאני רוצה שאף אחד לא ייפגע יותר ממוקשים. אני מקווה שעוד אנשים יצטרפו אליי ושנצליח להעביר בכנסת את החוק לפינוי מוקשים". על פי הצעת החוק המדוברת, תוקם רשות לאומית לפינוי מוקשים, שתפעל להגברת הבטיחות וההגנה מפני מוקשים נחוצים, וכן פינוי המוקשים שאין בהם צורך ביטחוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully