וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו עלא: "איך ישראל כה אדישה לסבלנו?"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.1.2011 / 21:16

בכיר פתח לשעבר אבו עלא אמר בכנס באוניברסיטת ת"א כי איננו מבין, "איך ישראל, למרות עליונותה הצבאית, ממשיכה לחיות בפראנויה?". הוא הוסיף כי בעיני עמו, ישראל היא רוצחת ילדים

"איך מדינה כמו ישראל, ששייכת לעולם המפותח, כה אדישה לסבל ולכאב של הפלסטינים?" – כך תהה הערב (חמישי) בכיר פתח וראש הממשלה הפלסטיני לשעבר, אבו עלא. בהרצאה שנשא במסגרת התכנית ליישוב סכסוכים באוניברסיטת ת"א אמר אבו עלא כי "ישראל מצטיירת בעיני הפלסטינים כרוצחת ילדים ונשים. היא מסתכלת עלינו מלמעלה, מבלי שהיא נותנת כבוד לשאיפותינו הלגיטימיות".

"איך יכול להיות שמדינה, למרות שעברו שישה עשורים מאז שנוסדה, ולמרות הטכנולוגיות הצבאיות העדיפות שלה, ממשיכה לחיות בפראנויות?", המשיך אבו עלא בתהייתו. הוא האשים עוד את ישראל בכך שהיא "נחושה להישאר מדינה קולוניאליסטית ולהפעיל כוח צבאי נגד פלסטינים חסרי ישע". לדבריו, ישראל מנסה לשנות "עובדות היסטורית בשטח" ובכך היא יוצרת "פצצת זמן בירושלים".

בהתייחסו לקיפאון המדיני האשים אבו עלא את ממשלת ישראל בכך שהיא "ממשיכה לבזבז זמן ולהכחיש את קיומם של הפלסטינים". עוד אמר כי הדרישה הישראלית להכרה פלסטינית במדינת ישראל כמדינה יהודית "היא מכשול שנועד להעמיק את הפער בין ישראל לפלסטינים". הוא הבטיח כי ההנהגה הפלסטינית, ובראשה יו"ר הרשות אבו מאזן, "נחושה להשיג שלום מקיף" אלא שלא ניתן לממשו "ללא פרטנר ישראלי רציני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully