וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: ועדת החקירה לארגוני השמאל - לא חוקית

19.1.2011 / 17:17

לאחר המחאה הציבורית הנרחבת, עתרו ארבע פעילות שמאל לבג"ץ בדרישה לבטל את החלטת הכנסת להקים ועדת חקירה לבדיקת מקורות המימון של ארגוני זכויות האדם. "מדובר ברדיפה פוליטית"

ארבע פעילות שמאל עתרו היום (רביעי) לבג"ץ נגד הכנסת והיועץ המשפטי לממשלה, עורך הדין יהודה וינשטיין, בדרישה שבית המשפט יתערב ויבטל את החלטת הכנסת להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת מקורות המימון של ארגוני השמאל השונים.

בעתירה שהוגשה באמצעות עורכי דין לינדה ברייר ויוסי שוורץ ממרכז "איבן חרדון" לסיוע משפטי בחיפה נטען, כי ההחלטה על הקמת הוועדה חורגת מסמכותה של הכנסת ורק המשטרה רשאית וצריכה לחקור חשדות למימונים בלתי חוקיים של ארגונים שונים. העותרים טוענים שמדובר ברדיפה פוליטית ומשווים את המעשה לתקופת המקרתיזם בשנות ה-50' בארה"ב.

הכנסת אישרה לפני כשבועיים את ההצעה לסדר של ח"כ פאינה קירשנבאום מישראל ביתנו, להקים ועדת חקירה פרלמנטרית שתחקור את פעילות ומימון ארגוני השמאל, וכן ההצעה לסדר של ח"כ דני דנון (ליכוד), להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית הבוחנת את הארגונים שרוכשים קרקעות במדינת ישראל. ההצעה עברה ברוב של 41 תומכים מול 17 מתנגדים.

בעקבות הביקורת הקשה על המהלך, הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא בוחן אפשרות לפיה ועדת החקירה הפרלמנטרית של הכנסת תבחן גם את מימונם של ארגוני ימין. נתניהו יבדוק את האופציה לבחון מימון ארגונים מצד ממשלות זרות, אולם לא מן הנמנע שהבדיקה תהיה גם על מימון מצד ארגונים זרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully