וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצנע: "אני מהרהר בנוגע לרלוונטיות של העבודה"

פנחס וולף

16.1.2011 / 20:09

יו"ר מפלגת העבודה נפגש עם פעילי מפלגה בחיפה, נמנע מלהצהיר לאן מועדות פניו אך רמז כי "בבחירות הבאות, החברה הישראלית תחפש התחדשות"

"יש לי הרהורים וערעורים אם מפלגת העבודה כתנועה פוליטית עדיין רלוונטית בחברה הישראלית", כך אמר הערב (ראשון) יו"ר המפלגה לשעבר עמרם מצנע, בהופעה פומבית ראשונה מאז החל להיות מחוזר על ידי גורמים במפלגת העבודה ובשמאל. עד כה טרם החליט מצנע סופית לאן מועדות פניו, אך ייתכן שמדבריו ניתן להבין את הכיוון אליו הוא חושב ללכת. הדברים נאמרו במהלך כינוס שהתקיים בחיפה עם נציגי מחוז צפון של מפלגת העבודה.

לדברי מצנע, "בבחירות הבאות, החברה הישראלית תחפש התחדשות, אולי להקים משהו חדש. צריך ליצור תקווה בקרב הציבור שהדברים בידינו. המנהיגות צריכה לומר זאת. החברה הכלכלית בישראל צריכה להיות עם הפנים לחלש. אני בנקודת זמן לאחר שנים אינטנסיביות בירוחם בהן בחנתי את המציאות הישראלית, וכיצד להופיע עם היצירה לפני הציבור. למדתי להיות מחובר לאנשים בשטח, להסתכל בגובה העיניים, לשוחח עם האנשים ולהביא אותם להשגת מטרות. ליצור מתווים למען השינוי בציבור".

הקהל, כ- 150 איש, היה אוהד. הפעילים קראו לו לשוב ולהתמודד על ראשות מפלגת העבודה. "שעתק את המודל הירוחמי לשיג ושיח עם מעמד הביניים בישראל שהולך ונשחק. שקם את מפלגת העבודה והנף את הדגל מחדש", קראו לו. את הכינוס פתח מזכיר מחוז צפון, ישראל סביון, שהודיע כי מחוז חיפה יתמוך במצנע אם יחליט לרוץ בפריימריז על ראשות המפלגה.

מצנע, מצדו, פרש את השקפת עולמו בנושאים שעל סדר היום. הוא פתח בנימה אופטימית: "אני מאמין שיש תקווה, לאור ניסיוני בירוחם", אמר. "יש היום גם איום משמעותי על התפיסה הדמוקרטית שלנו: אין הדמוקרטיה מגנה על עצמה ושומרת על עצמה. למדתי שיעור מרתק על פערים חברתיים, שאלו שסמוכים לעוגה הלאומית שבעים, ולעומת זאת אנשי הפריפריה מרגישים דפוקים". מצנע המשיך ואמר כי "אחת המערכות החשובות ביותר היום היא מערכת החינוך, אין כמוה כדי ליצור מציאות אחרת, ולצערי היא כושלת".

בנוגע לתהליך המדיני קבע מצנע כי "המזרח התיכון נמצא בקיפאון. מתרחשים דברים כולל בתוניס ובלבנון, ואנו לא קוראים את המפה כפי שצריך לקרוא. אנו מפקירים את האינטרסים הלאומיים שלנו, שכן צריך לבדוק מהו האינטרס שלנו, והוא לא לשלוט על מיליוני פלסטינים כאשר את מירב המשאבים שלנו אנו צריכים להפנות כלפי פנים, ובידינו להגיע להסדרים עם העולם הערבי ולהשקיע משאבים לכיוונים שיחזקו אותנו".

  • עוד באותו נושא:
  • עמרם מצנע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully