וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרטון באינטרנט: לרצוח את עו"ד שי ניצן

יהושע בריינר

10.1.2011 / 10:12

סרטון שהופץ באינטרנט קורא לרצח המשנה לפרקליט המדינה העומד בראש הצוות המיוחד על אכיפת החוק בשטחים. עדיין לא ידוע מי עומד מאחורי הסרטון. רה"מ: "לגדוע את ההסתה"

סרטון הקורא לרצח את המשנה לפרקליט המדינה לעניינים מיוחדים, עו"ד שי ניצן הופץ אתמול (ראשון) באינטרנט. בסרטן נטען שניצן, האמון על אכיפת החוק על ישראלים בשטחי הגדה המערבית, אינו חוקר הסתה כביכול שמבוצעת על ידי הפלסטינים. כתובת שולח הסרטון, אשאר נחתם בסיסמה "כהנא צדק", מתחזה לכתובתו של שר המשפטים, יעקב נאמן.

מפיצי הסרט זועמים על כך שניצן הורה שלא לחקור קריאה "לסרס מתנחלים" וכן שלא לחקור את אוצרי התערוכה בה הוצגו מיצגים פוגעניים של שר החוץ, אביגדור ליברמן, אולם כן קרא לחקור פותחי קבוצות גזעניות ברשת הפייסבוק. "את האיש הזה צריך לרצוח ומהר, הוא בוגד בעם ישראל ועוזר לערבים", נאמר בסרטון.

במשטרה בוחנים את הסרטון, שכבר הוסר מאתרי האינטרנט, כדי להחליט אם לפתוח בחקירה פלילית בחשד להסתה או אפילו לשידול לרצח. אם יתברר כי ישנן חשדות מוצקים להסתה, תיפתח המשטרה בחקירה בכפוף לאישור היועץ המשפטי לממשלה. במידה ומדובר בשידול לרצח, תיפתח חקירה מיידית.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, גינה בחריפות את הסרטון. לדבריו, "אני מאמין שהמשטרה תאתר את המסיתים. ביקורת היא דבר לגיטימי, אך הסתה וקריאה לרצח כלפי מערכת המשפט, פוגעת בערכי הדמוקרטיה של מדינת ישראל, ויש לגדוע אותה באיבה".

אתמול נשלח הסרטון גם ללשכתו של ח"כ מיכאל בן ארי כשכתובת שרת המייל היה justice.gov.il, ושם המשתמש הוא SAR. הדבר מעלה בימין טענות קשות כנגד מפיצי הסרט, כשהחשד המרכזי שלהם הוא כי מדובר בפרובוקציה מתוכננת ולא בסרט שאכן הופץ על ידי גורמים בימין הקיצוני. ח"כ מיכאל בן ארי פנה הבוקר ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לבדוק האם הסרטון נגד ניצן הוא לא פרובוקציה מטעמם של מקורבי המשנה לפרקליט המדינה.

"הוא בוגד בעם ועוזר לערבים"

בעקבות הפרסומים, לשכת שר המשפטים מבקשת להבהיר "בצורה ברורה ביותר שאינה משתמעת לשתי פנים", כי מעולם לא יצאה הודעה מסוג זה מלשכת השר. "הדברים הנאמרים בהודעה הינם חמורים ביותר ואנו מגנים אותם מכל וכל. לשכת שר המשפטים העבירה את החומר לאגף הביטחון במשרד המשפטים והוגשה תלונה מסודרת בעניין למשטרת ישראל ולגורמי אכיפה נוספים. אנו בטוחים כי תבוצע חקירה מעמיקה בנושא עד למציאת הגורמים האחראיים", נמסר.

ארגון זכויות האדם ביש"ע קרא הבוקר לחקור מי עומד מאחורי הפקת ופרסום הסרטון. "אין ולא יכולה להיות שום הצדקה לרצח", אומרים בארגון, "הביקורת המוצדקת על פעולות האכיפה הסלקטיווית שעו"ד שי ניצן אחראי להן אינה מצדיקה בשום פנים ואופן קריאה לאלימות כלשהי, קל וחומר לרצח. באותה מידה, הקריאה החולנית והמסוכנת לרצח, שטרם נחקרה וטרם הובהר מי עומד מאחוריה אינה צריכה למנוע השמעת ביקורת לגיטימית על דרכו המשפטית, אסור שתשמש בסיס להסתה נגד ציבור שלם".

שר הביטחון אהוד ברק גינה את הסרטון ואמר, כי "יש לפעול במלוא החריפות נגד כל מי שמסית לפגיעה באוכפי החוק ובערכי הדמוקרטיה של מדינת ישראל. את ההסתה הזו יש לגדוע בנחישות וללא שום פשרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully