וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסכם נחתם: שכר המורים בתיכונים יועלה ב-50%

29.12.2010 / 13:12

לאחר שלוש שנים של משא ומתן חתמו משרד החינוך, משרד האוצר וארגון המורים על הסכם לשיפור תנאי מורי בתי הספר העל יסודיים. פרטי ההסכם: המורים יעבדו עוד 16 שעות ויקבלו העלאה

לאחר שלוש שנים של משא ומתן, נחתם היום (רביעי) הסכם בין משרד החינוך, משרד האוצר וארגון המורים העל יסודיים בנוגע לשיפור תנאי העסקתם של המורים בתיכונים. במסגרת ההסכם, צפויים מורי בתי הספר העל יסודיים לקבל העלאת שכר בשיעור של כמעט 50% אחוזים. נציגי המשרדים והארגון יקיימו מסיבת עיתונאים בשעה 17:00 בה יכריזו על השגת ההסכם.

במסגרת ההסכם יתחיל יום ההוראה של מורה בתיכון בשעה 7:00 בבוקר ויסתיים בסביבות 16:00. החלק המהותי בעבודת המורה ייעשה בתוך כותלי בית הספר וכך תגדל הנגישות של תלמידים והורים למורה. בתוך אותה מסגרת תגדל גם יכולתו של המנהל להעצים מורים ולחזק את יכולתם המקצועית.

הרפורמה תיושם בשלב הראשון ב-50 בתי ספר על יסודיים בפתיחת שנת הלימודים הבאה. לפי המתווה המתוכנן, יוספו למורים 16 שעות עבודה שבועיות, מהן 10 יוקדשו לישיבות, בדיקות מבחנים והכנת מערכי שיעור בבית הספר. 6 שעות נוספות יוקדשו לעבודה פרטנית עם תלמידים. הרפורמה המדוברת מבוססת על ניסוי שהתקיים בחמישה בתי ספר תיכוניים, "עוז לתמורה", שהוגדר עלי ידי משרד החינוך כמוצלח. כיום, עובד מורה בתיכון רק 24 שעות בשבוע בממוצע.

גורמים במשרד החינוך אומרים שמנכ"ל המשרד, שמשון שושני, ושר החינוך גדעון סער, הצליחו לחתום על ההסכם בגלל שוויתרו על אגו וכוחניות, בניגוד לשרי החינוך הקודמים. צבי פלג, מנכ"ל רשת "אורט" ישראל, שהיה שותף במשא ומתן, טען כי "ההסכם שגובש ישנה בצורה יסודית את התרבות הארגונית ואת מידת האטרקטיביות של מקצוע המורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully