וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתב הרבניות: "ליהודיות אסור לצאת עם ערבים"

28.12.2010 / 20:00

כ-30 רבניות חתמו על מכתב הקורא ליהודיות שלא לעבוד במקום בו נוכחים תושבים ערבים, מחשש להתבוללות. "הם רואים אותך בסופרמרקט, יוסוף הופך ליוסי, סמיר לסמי. אל תצאי עם גויים!"

אחרי מכתב הרבנים מגיע מכתב נשותיהם: כ-30 רבניות מכל רחבי הארץ חתמו הערב (שלישי) על מכתב הקורא לא לצאת או לעבוד במקומות בהם קיימת נוכחות של תושבים ערבים. לטענת החותמות על הקריאה, הפנייה נועדה למנוע מצב של נישואי תערובת והתבוללות בין יהודים לערבים.

במכתב, שיצא הערב וצפוי להתפרסם בעלוני סוף השבוע בבתי הכנסת, פונות הרבניות "לבת ישראל" ומפצירות "למענך ולמען הדורות הבאים, אנו פונות בבקשה אל תצאי עם גויים! הם רואים אותך בסופרמרקטים או פוגשים בך בשירות הלאומי. יוסוף הופך ליוסי, סמיר הופך לסמי ועבד הופך לעמי. הם מבקשים את קרבתך, אך זה הכל עבודה בעיניים! אל תצאי עם גווים! אל תעבדי במקומות שיש בהם גווים! סבותייך לא חלמו שמישהי מצאצאיהן תעשה מעשה שכזה".

חלק מהחתומות על המכתב נשואות לרבנים שחתמו על "מכתב הרבנים", בו קראו שלא להשכיר דירות לערבים. בין הרבניות החתומות על המכתב ניתן למצוא את נצחיה יוסף אשתו של הרב יעקב יוסף, הרבנית אסתר ליאור אשתו של הרב דוב ליאור רבה של קריית ארבע, הרבנית שולמית מלמד אשתו של הרב זלמן מלמד מבית אל והרבנית אסתר לבנון רעייתו של רב השומרון אליקים לבנון. כמו כן בין חתומות גם הרבנית סטרנה דרוקמן מקרית מוצקין, הרבנית חנה פינטו מירושלים, הרבנית ברנס מירושלים, הרבנית בלומא וולפא מביתר עילית, הרבנית בן אבו - גילה מירושלים, הרבנית חני חזן ממצפה יריחו, הרבנית רחל דיסקינד מאלעד והרבנית יהודית כהן מבני ברק.

המכתב יצא ביוזמת ארגון "להב"ה" הפועל לדבריו למניעת התבוללות בישראל, אשר באחרונה גם פתח קו טלפון ('מלשינון') על מנת שיהודים יוכלו לדווח על יהודים אחרים שמשכירים את בתיהם לערבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully