וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: 44% מהיהודים בארץ נגד השכרת דירות לערבים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

28.12.2010 / 11:00

לפי סקר של מכון טרומן, 44% מהאוכלוסייה היהודית בישראל תומכים בקריאת הרבנים להימנע מלהשכיר דירות לערבים בצפת. 55% בעד חוק שיחייב שבועת אמונים

44% מהאוכלוסייה היהודית בישראל תומכים בקריאת הרבנים להימנע מלהשכיר דירות לערבים בצפת, לעומת 48% שמתנגדים לקריאה. כך עולה מסקר חדש של מכון טרומן לקידום השלום באוניברסיטה העברית והמרכז הפלסטיני למדיניות ולחקר דעת קהל ברמאללה. הסקר מעלה עוד כי 40% מהאוכלוסייה היהודית תומכים בחוק שיאפשר ליישובים קטנים לדחות מועמדים חדשים ליישוב על בסיס אי התאמה חברתית או לאומית, לעומת 48% שמתנגדים.

בנוסף, 41% מהנשאלים תומכים בהצעת חוק שהועלתה בכנסת, לפיה ייאסר על נשים לחבוש רעלה או כיסוי ראש אחר במקומות ציבוריים, מול 52% שמתנגדים. עוד עולה מהסקר כי 55% מהיהודים תומכים בחוק שיחייב מבקשי אזרחות ישראלית להישבע אמונים למדינה יהודית ודמוקרטית, לעומת 27% המתנגדים לכך. הסקר מעלה גם כי יותר משני שלישים מהפלסטינים סבורים כי רוב הציבור הישראלי דווקא תומכים בגילויי חוסר סובלנות אלו.

הפגנה בבת ים בתמיכה למכתב הרבנים נגד השכרת ומכירת דירות לערבית, דצמבר 2010. אורי לנץ
הפגנה בבת ים בתמיכה למכתב הרבנים נגד השכרת ומכירת דירות לערבית, דצמבר 2010/אורי לנץ

ממצאים נוספים בסקר מראים כי חלה עלייה משמעותית בתמיכה במתווה קלינטון להסדר בקרב הישראלים ועלייה שולית בקרב הפלסטינים בהשוואה לסקר משנה שעברה. לפי הסקר הנוכחי, 52% מהישראלים תומכים במתווה ו-39% מתנגדים לו. בקרב הפלסטינים, 40% תומכים במתווה ו-58% מתנגדים לו. המדגם הפלסטיני כלל 1,270 מרואיינים, המדגם הישראלי כלל 511 יהודים ו-408 ערבים ששוקללו על פי חלקם היחסי באוכלוסייה.

הסקר מגלה עוד כי 54% מן הישראלים תומכים ו-41% מתנגדים לשיחות עם חמאס אם הדבר יידרש כדי להגיע להסכם עם הפלסטינים. בעניין ההקפאה, 27% מהישראלים תומכים בהקפאה מלאה של הבניה בהתנחלויות; 37% תומכים בהמשך הבנייה רק בגושי התנחלויות שיישארו בריבונות ישראל בהסכם עתידי ו-29% תומכים בבנייה ללא הגבלה בכל ההתנחלויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully