וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה חודשי מאסר לפעיל השמאל יונתן פולק

גלעד גרוסמן

27.12.2010 / 12:17

פעיל השמאל יונתן פולק הורשע בהשתתפות בפעילות אסורה לאחר שהפגין בינואר 2008 נגד הסגר על עזה. ביהמ"ש שלח אותו ל-3 חודשי מאסר. הסופר יורם קניוק: מעמידים אותו לדין בגלל דעותיו

בית משפט השלום בתל אביב הרשיע הבוקר (שני) את פעיל השמאל יונתן פולק בעבירת השתתפות בפעילות אסורה וגזר עליו שלושה חודשי מאסר בפועל. זאת לאחר שלקח חלק בהפגנה בינואר 2008 נגד הסגר על עזה. במהלך ההפגנה, פולק, בנו של השחקן יוסי פולק, וקבוצת פעילי שמאל נוספים רכבו באיטיות על אופניים ברחוב בן גוריון בעיר תל אביב וגרמו להפרעות בתנועה.

פרקליטתו של פולק, עורכת הדין, גבי לסקי, טענה כי מדובר באכיפה בררנית וכי פולק נעצר רק מכיוון שהשוטרים הכירו אותו מהפגנות קודמות. עוד אמרה כי מלבדו איש ממי שהוביל את ההפגנה לא נעצר וכי גם פעילי איכות הסביבה שמקיימים הפגנה דומה בכל סוף שבוע לא נעצרו מעולם. השופט יצחק יצחק דחה את הטענה וקבע כי לא מדובר באכיפה בררנית וכי פולק אכן היה ממובילי ההפגנה.

עם הרשעתו, אמר פולק לשופט במסגרת הטיעונים לעונש כי "אין ביכולתי להביע צער על מעשי. אם יפעיל כבודו את עונש המאסר המותנה, ויגזור את עונשי לכליאה, אלך לכלא בלב שלם ובראש מורם. תהיה זו מערכת המשפט שתצטרך, לדעתי, להשפיל את מבטה בפני סבלם של תושבי עזה, כשם שהיא משפילה את מבטה ועוצמת עיניה בפני הכיבוש עצמו מדי יום".

"מדובר במשפט פוליטי"

פעילי שמאל רבים הגיעו לבית המשפט על מנת להביע תמיכה בפולק וכן גם אנשי רוח אשר הגיעו להביע תמיכה באביו. בין אלו שהגיעו לבית המשפט היה גם הסופר יורם קניוק והשחקנית ליאורה ריבלין. הוריו של פולק, יוסי ותמי, אמרו לפני הדיון כי לדעתם בנם סומן על ידי המשטרה וכי מדובר במשפט פוליטי. הסופר יורם קניוק אמר לפני הדיון כי "זהו משפט פוליטי. אחרת לא הייתי בא. מה איכפת לי אם הוא הפריע לתנועה. מעמידים אותו לדין בגלל דעותיו ובמדינת ישראל עדיין מותר להביע דעה".

"עונש של מאסר בפועל בשל הפגנה הוא עונש קיצוני ומופלג בחומרתו", אמרו באגודה לזכויות האזרח, בעקבות העונש שנגזר על פולק. לדברי עו"ד דן יקיר, היועץ המשפטי של האגודה, מעצרו של פולק מעלה חשד לרדיפה אישית ופגיעה קשה בחופש הביטוי שלו, רק בשל דעותיו.


פולק נפצע בעבר מספר פעמים במהלך הפגנות. בשנת 2004 הגיעו 50 מחבריו של פולק לתנועת "אנרכיסטים נגד הגדר" לחניון הדחפורים בביתוניא. המפגינים ניצבו כמה מטרים מחיילים ששהו במקום והטיחו בהם קללות וקריאות גנאי. בהמשך נורו כדורי גומי לעבר פולק ומפגינה נוספת נפצעו מהירי.

בשנת 2005 נפצע פולק בראשו באורח קל, סמוך לכפר בילעין באזור מודיעין בעימות עם כוחות צה"ל ומג"ב. פולק נפצע מגליל מתכת של רימון גז והוא פונה לבית החולים. פולק סירב אז לטיפול שהציע לו כוח צה"ל, והעדיף להתפנות באמבולנס של הסהר האדום הפלסטיני למחסום נעלין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully