וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג נוסף לאבו מאזן: גם אקוודור מכירה בפלסטין

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

25.12.2010 / 0:01

בכך מצטרפת המדינה לברזיל, ארגנטינה, בוליביה ואורוגוואי, שכבר הכירו במדינה פלסטינית. במקביל, נאם אבו מאזן בבית לחם ואמר כי בספטמבר 2011 תשלים הרשות את ההכנות להקמת מדינה

הישג מדיני נוסף נרשם לזכותה של ההנהגה הפלסטינית: אקוודור הודיעה אמש (שישי) כי היא מכירה במדינה פלסטינית עצמאית בגבולות 1967. לשכת יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בירכה על הצעד. בכך מצטרפת אקוודור לברזיל, ארגנטינה, בוליבה ואורוגוואי, שכבר הכירו במדינה פלסטינית. במקביל, הודיע אבו מאזן כי בספטמבר 2011 תשלים הרשות את הקמת המוסדות הדרושים להקמת מדינה.

בתוך כך, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נאם אמש בבית לחם לרגל חג המולד. "אם לא יושג שלום במזרח התיכון, האזור ימשיך לבעור", אמר אבו מאזן. "לנו כפלסטינים אין שום תנאים מלבד לקבל מדינה פלסטינית עצמאית בהתאם להחלטות האו"ם בגבולות 67', שבירתה מזרח ירושלים. מערב ירושלים תישאר בידי ישראל והמקומות הקדושים יהיו פתוחים לכל הדתות. ידנו תמיד מושטת לשלום".

אבו מאזן הוסיף ואמר כי בכוונת הרשות הפלסטינית "לפנות למועצת הביטחון של האו"ם כדי לדרוש ממנה לגנות את המשך הבנייה הישראלית בהתנחלויות". הוא הביע פליאה על כך שארה"ב מתנגדת לכך שבכוונת הפלסטינים לפנות למועצת הביטחון בדרישה זו, "שכן דרישה זו עולה בקנה אחד עם הדרישה האמריקאית".

עוד אמר יו"ר הרשות הפלסטינית בנאומו כי בחודש ספטמבר 2011 צפויה הרשות לסיים את בניית המוסדות "לקראת הקמת מדינה פלסטינית". כמו כן, הוא קרא לישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות "על מנת לדון בנושא הגבולות והביטחון. ברגע שנסיים לדון בהם, אפשר לפתור את יתר הסוגיות".

עדכון ראשון: 23:49

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully