וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטיני התלונן: מתנחלים שרפו את הכבשים שלי

יהושע בריינר

19.12.2010 / 20:11

רועה צאן פלסטיני מאזור שכם הגיש תלונה במנהל האזרחי, לפיה מתנחלים ממעלה אפרים העלו באש 17 כבשים. בהתנחלות מכחישים: "כל אמירה שמקשרת אותנו לאירוע מצוצה מהאצבע"

רועה צאן פלסטיני הגיש היום (ראשון) תלונה במנהל האזרחי בחווארה נגד מתנחלים, שלטענתו העלו באש 17 כבשים אותם רעה סמוך לשכם. לפי התלונה, רועה הצאן סמיר אבו לחייה מהכפר עקרבה הסמוך לשכם, שהה בשבת עם צאנו סמוך להתנחלות מעלה אפרים. לדבריו, בשלב מסוים החלו מספר תושבי ההתנחלות לרדת לכיוונו ולהבריח אותו מהמקום. לאחר שנמלט, הבעירו לטענתו המתנחלים את השטח סביב הכבשים. אבו לחייה וארגון "בצלם" טוענים כי כתוצאה מכך נשרפו למוות 12 מהכבשים וחמש נוספות נשרפו, אך לא מתו.

ראש מועצת עקרבה ג'ואודאת באניג'אבר הגיע גם הוא למקום. באניג'אבר סיפר כי המתנחלים הגיעו ונמלטו מהמקום עם רכב לכיוון צומת מעלה אפרים. "הרועה סיפר שהם החלו להצית שיחים יבשים היכן שהכבשים אכלו, וכך תפסה האש גם את החיות. חלקן נשרפו לחלוטין ומתו, אחרות נכוו קשות והתעוורו או נפגעו בצורה חמורה. הוא איננו יודע מהיכן באו ומי הם בדיוק אבל הוא יודע לספר שהמתנחלים נמלטו עם רכב לבן לכיוון היישוב".

גורמי ביטחון אמרו כי למרות חומרת האירוע, עדיין לא ברור כלל האם אכן מתנחלים הם אלה שעומדים מאחורי ההצתה. לטענתם, "מכיוון שהאירוע קרה בעיצומה של השבת, החשד נגד המתנחלים נחלש". בהתנחלות מעלה אפרים הכחישו כל קשר לשריפת הכבשים. "אירוע מזעזע שכזה לא מוכר לנו", אמר מנכ"ל המועצה המקומית איציק טורק. "אין לנו שום סכסוכי קרקעות באזור ואירוע שכזה אינו מתאים לאופי היישוב ששמו לא הוזכר מעולם באירועים דומים. על פניו מדובר בסיפור קשה, אבל כל אמירה שמקשרת אותנו לאירוע מצוצה מהאצבע. לא היינו מעורבים כלל בהתנכלויות בדרך כלשהי לרועים באזור והאירוע לא מתחבר אלינו ולאופי התושבים בדרך כלשהי".

  • עוד באותו נושא:
  • מתנחלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully