וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר קבע: רבין, בגין ורחל המשוררת נכנסים לארנק

נגיד בנק ישראל החליט מיהן הדמויות שיופיעו על הסדרה החדשה של שטרות הכסף, החל מ-2012. בארנק שלנו יככבו שני מדינאים שחתמו על הסכמי שלום ושתי דמויות בולטות מתחום התרבות

מנחם בגין, יצחק רבין, ש"י והמשוררת רחל - אלו הן הדמויות אשר יופיעו החל מ-2012 על שטרות הכסף בישראל. כך הודיע הבוקר (ראשון) נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, לחברי הוועדה המייעצת לו בעיצוב השטרות, בראשות השופט בדימוס יעקב טירקל.

כיום מופיעים על שטרות הכסף משה שרת, יצחק בן צבי, זלמן שזר וש"י עגנון. האחרון ימשיך להופיע גם בסדרה החדשה. בנק ישראל מתכוון להנפיק את הסדרה החדשה החל ב-2012 בערכים של 20, 50, 100 ו-200 שקל. השטרות החדשים יכללו סימני ביטחון וסימני זיהוי מהמתקדמים בעולם, במטרה להקשות על ניסיונות לזייף אותם.

לאחר דיונים שהתקיימו בוועדה ובבנק ישראל, החליט פישר לשלב אספקטים תרבותיים ופוליטיים של ההיסטוריה הישראלית בשטרות, עליהם יופיעו שני מדינאים שחתמו על הסכמי שלום, ושתי דמויות בולטות מתחומי הספרות והשירה.

הנגיד ציין, כי יש חשיבות לציין באופן היסטורי את מנהיגי האומה לטובת הדורות הבאים, מה גם שדמויות המנהיגים שנבחרו מהווים שיעור במורשת של עם ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully