וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רצון הסודנים לשוב לארצם מוכיח כי לא נרדפו"

איילה חננאל

17.12.2010 / 2:59

כ-100 מתושבי דרום ת"א, וכן רבנים ופוליטיקאים השתתפו בכנס מחאה נגד תופעת המסתננים מאפריקה. "ברור לכל בר דעת כי מי שמוכן לחזור לארצו בשביל כסף לא ברח ממנה" אמר חבר מועצת העיר

כשבוע לאחר המבצע להחזרתם של 150 אזרחים סודנים לארצם, נערך אתמול (חמישי) בדרום תל אביב כנס מחאה שלישי במספר נגד תופעת המסתננים מאפריקה. בכנס, שנערך תחת הסיסמא "די לפחד בשכונות, להחזיר את המסתננים הביתה", נכחו כ-100 מתושבי השכונה, וכן רבנים ופוליטיקאים. בין היתר, נכח במקום יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ אורי אורבך, שהביע תמיכה במאבק התושבים הקורא לממשלה לפעול לעצירת גל המסתננים.

חבר מועצת עיריית תל אביב מטעם הליכוד, שלמה מצלוואי, אמר במהלך הסיור, כי "רצונם של המסתננים לחזור לארצם מוכיח כי הסיפורים על כך שמי שחוזר לסודן נהרג הם סיפורי בדיה של ארגוני הקרן החדשה לישראל. נדהמנו מהעוצמה בה כל ארגון וארגון ניסה להוכיח באותות ומופתים שהרצון של המסתננים לחזור לביתם אינו שלם ב-100%. אך אף ארגון לא שאל האם כל קשיש וילד שגר בדרום תל אביב ומפחד לצאת מהבית מוכן ב-100% לקלוט לדירה שממול את 30 הסודנים שמתגוררים בה".

מצלאווי המשיך ואמר, כי "ברור לכל בר דעת כי מי שמוכן לחזור לארצו בשביל כסף לא ברח ממנה כי הוא מפחד מרדיפה פוליטית, אלא בגלל שהוא מחפש איך לשפר את רמת החיים שלו. אין לנו ספק שרמת החיים בסודן נמוכה בהרבה מרמת החיים בישראל, אבל היום ברור לכולם שלא מדובר בפליטים אלא במסתננים. צר לנו, אבל אין שום סיבה שבעולם ששדרוג רמת החיים שלהם יפגע בביטחון האישי שלנו. אין לנו כעס על המסתננים אבל אנחנו דורשים מהממשלה להחזיר את כולם לביתם על מנת שאנחנו נוכל להרגיש בטוחים בביתנו". מצלוואי הודיע כי תושבי השכונה יקיימו הפגנת ענק נגד תופעת המסתננים ביום שלישי הקרוב.

"הממשלה אשמה במצב"

דוד, תושב שכונת שפירא בן 34, טוען כי ישנם שני אשמים במצב: "ממשלת ישראל שאיננה עושה למנוע את הכמויות האדירות של מסתננים שחודרות מדי יום לארץ ובעלי הנכסים בשכונות דרום ת"א, שמעדיפים להשכיר לזרים מאשר לסטודנטים, כי מהזרים אפשר לגבות שכר דירה גבוה יותר כי הם גרים עשרה איש בחדר".

דוד הוסיף, כי "אני רואה אותם מסתובבים ברחוב כל היום, שיכורים ומסוממים. מטרידים מינית נשים זקנות, מתנפלים עליהן וגם שודדים מהן את התיק. ביום כיפור הם עשו על האש והשמיעו מוסיקה בקולי קולות. אני רוצה לראות שמישהו מכל יפי הנפש שגרים בצפון ת"א יסכים שהם יגורו לידו או ישבו וישתכרו בגינה שהבת שלו משחקת בה".

ההפגנה שאמורה להתקיים ביום שלישי הקרוב, מהווה המשך לשורת פעולות בהם נקטו תושבי דרום העיר נגד קהילת הזרים. בין היתר, החתימו התושבים את ועד הרבנים של ת"א ובני ברק וכן מספר מתווכי דירות באזור, על מכתב האוסר על השכרת דירות לזרים. כמו כן, חברי פורום "כיפה אחת" המאגד תחתיו מספר ארגונים יהודים ציונים, הצהיר כי יתחיל לקדם התיישבות דתית בשכונות דרום העיר ויפעיל מערך של פעולות "להחזרת הצביון היהודי לדרום ת"א".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully