וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב של צפת: למנוע השכרה ל"ערבים שונאי ישראל"

מוטי לוי ופנחס וולף

14.12.2010 / 13:47

הרב שמואל אליהו הודיע כי הוא תומך ביוזמה המעודנת של "מכתב הרבנים", לפיה לא יימכרו או יושכרו דירות ל"ערבים שונאי ישראל". לדבריו, "מדובר באותו המסר"

הרב שמואל אליהו, רבה של צפת ומיוזמי "מכתב הרבנים", אמר היום (שלישי) כי יתמוך במכתב שיוזם הרב חיים דרוקמן שיקרא למנוע מכירה והשכרת דירות רק ל"ערבים שונאי ישראל". הרב אליהו אמר לוואלה! חדשות כי ראה את נוסח המכתב החדש וכי מטרתו היא להעביר את אותו המסר רק "בצורה יותר מעודנת".

מטרתו של המכתב החדש היא ליצור הסכמה רחבה יותר בקרב הרבנים, גם אלו שהתנגדו למכתב הראשון, כאשר השורה התחתונה נשארת כפי שהייתה: אסור למכור או להשכיר דירות לערבים. נוסח המכתב המוכן מועבר בשעות אלה לעשרות רבנים בכדי שיחתמו עליו והוא צפוי להתפרסם בהמשך היום.

הרב אליהו אמר כי חתימתו תלויה בנוסח הסופי של המכתב, אך הוא יתמוך במכתב בכל מקרה. אליהו הוסיף כי אין בתמיכה זו חזרה מחתימתו על "מכתב הרבנים". גם הרב שלמה אבינר, מבכירי רבני הציונות הדתית ומחותמי "מכתב הרבנים" אמר כי קיבל את נוסח המכתב של הרב דרוקמן בשעות האחרונות והוא מתכוון לחתום עליו.

מספר רבנים מתוך הציונות הדתית התנגדו למכתב המקורי, ביניהם, הרב יהודה גלעד, רב קיבוץ לביא וראש ישיבת מעלה גלבוע, הרב דוד סתיו, יו"ר רבני צהר ורב היישוב שהם. לאחרונה הצטרף אליהם גם הרב אהרן ליכטנשטיין, מבכירי ראשי הישיבות בציונות הדתית, אשר מתח ביקורת חריפה על מכתב הרבנים וכתב כי "אתה קורא ושואל את עצמך: לאן נעלמה חכמת החכמים האמורים לראות את הנולד".

מנכ"ל התנועה הרפורמית, הרב קריב, הגיב למכתב החדש ואמר כי "מן הראוי שהרב דרוקמן ייצא חזיתית כנגד מכתב הרבנים ובכך יציל את כבודה של הציונות הדתית השפויה, במקום לנסות להשיג פשרות מפוקפקות עם רבנים מסיתים וגזעניים. רק הוקעתם המוחלטת של רבנים אלו תעניק מענה ראוי לסכנה הגדולה הטמונה במעשיהם".

ח"כ אחמד טיבי (רע"ם-תע"ל) אמר בתגובה, כי "זהו מכתב מביך. הפאשיזם הרים ראשו בחברה הישראלית. הרבנים גלוחי הראש לא יוכלו להתנקות מפסק ההלכה הגזעני. לגבי – אין מתנחלים טובים או רעים ואין גזענים טובים או גזענים רעים. זהו ניסון פאתטי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully