וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השלטון המקומי: על ראשי איגודי הכבאות להתפטר

8.12.2010 / 12:17

יו"ר מרכז השלטון המקומי ויו"ר מרכז המועצות האזוריות קראו לראשי איגודי הכבאות להתפטר, כיוון שעל פי רוב מדובר בראשי ערים הנעדרים ניסיון בתחום: "אם לא נתפטר נישא באחריות"

יו"ר מרכז המועצות האזוריות, שמוליק ריפמן ויו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט קראו היום (רביעי) להתפטרותם של כל ראשי איגודי הכבאות בישראל. זאת לדבריהם, בשל חוסר ניסיונם בתחום הכבאות, והרצון לבצע רפורמה במערך.

25 ראשי איגודי הכבאות בישראל הנם למעשה ראשי ערים ומועצות. לרובם אין כלל ניסיון בניהול שירותי כבאות. בעקבות האסון בכרמל התרבו הקריאות להקים רשות כבאות ממלכתית ומאוחדת שתאוייש על ידי אנשי כבאות וכוחות ההצלה.

ריפמן אמר כי "כשאתה מסתכל על איגודי הכבאות, הם מנוהלים כולם על ידי נציגי רשויות. אני קורא לכל אותם ראשי איגודים להתפטר באופן מיידי במטרה לזרז את הרפורמה בשירותי הכבאות. התפקיד הזה של ראש איגוד במועצות ובעיריות כנראה נוח למישהו, אולי לממשלה ואולי לראש האיגוד בעצמו. אני יכול להיגד לכם שאפילו הנציג שלי בשירותי הכבאות לא מבין דבר ולו חצי דבר בניהול שירותי כבאות".

לדבריו, "האחריות שלנו היא להתפטר עכשיו כי מחר בבוקר שטייניץ כבר לא יהיה שר אוצר, אלי ישי לא יהיה שר הפנים ואנחנו נישאר ונישא באחריות. כבר בשנת 99' כתבתי לנתן שרנסקי שהיה אז שר הפנים, שאני דורש להעביר את האחריות מהאיגודים לרשות ממלכתית. אם ראשי הרשויות לא יבינו עכשיו שכולם צריכים להתפטר, הממשלה תזדקק ל-10 שנים כדי ליישם את הרפורמה בשירותי הכבאות".

בוחבוט הצטרף לדבריו, ואמר כי "לא מספיק שראשי האיגוד יתפטרו, אלא גם חברי הדירקטוריון, על מנת שתיווצר התפטרות קולקטיבית שתגרום להתעוררותה של הממשלה. אני סבור כי כל צעד בדרך להקמת אותה רשות ממלכתית צריך להיעשות במשותף ובתיאום עם הרשויות המקומיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully