וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנ"צ אהובה תומר הובאה למנוחות בחיפה

קובי מנדל

6.12.2010 / 16:01

מפקדת משטרת חיפה, שמתה הבוקר מפצעיה בבית החולים, הובאה למנוחות בבית העלמין הצבאי בעיר. השתתפות רה"מ בהלוויה נמנעה משיקולי אבטחה

אדריאן הרבשטיין

(צילום: אדריאן הרבשטיין, שלומי גבאי, רמי שינאווי. עריכת וידאו: יותם בן-דוד. קריינות: אביב אברמוביץ')

תת-ניצב אהובה תומר, מפקדת משטרת חיפה, שמתה הבוקר (שני) מפצעיה בבית החולים רמב"ם בחיפה, הובאה בצהריים למנוחות בבית העלמין הצבאי בחיפה. בהלווייתה השתתפו כ-2,000 בני אדם, בהם שוטרים וקצינים מכל הדרגות וראשי רשויות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע נכונות להשתתף בהלווייתה של תת-ניצב אהובה תומר, אולם משיקולי אבטחה נמנעה השתתפותו. עם זאת, במסיבת עיתונאים במשרד רה"מ בנושא שיקום הנפגעים בשריפה בכרמל, אמר נתניהו: "תת ניצב אהובה תומר ז"ל הובאה יום למנוחות, לאחר שנאבקה כמה ימים על חייה, סמל לגבורה ולהקרבה", אמר נתניהו, "עם ישראל כולו מרכין ראשו, לה ולכל הנספים". הוא הוסיף כי ועדת הטקסים החליטה היום לקיים אירועי הנצחה וזיכרון במלאת 30 יום לאסון.

המפכ"ל, רב ניצב דודי כהן כינה את תומר בהספד שנשא מנהיגה טבעית מבטן ולידה, "גם לאחר שנפצעה היא לא עזבה אותנו עד שתדע שהשריפה כבתה, אהובה חברתנו לדרך. אלו ימים קשים. ימים בהם אנו מבכים את הטובים שבאנשיה ובניה של ישראל". המפכ"ל התייחס לשלושת השוטרים שנספו באסון ואמר כי תנ"צ תומר, תנ"צ בוקר וסנ"צ איציק מלינה ואמר כי הם יצאו כשהם מודעים לסכנה, ו"מתוך הלהבות התברר ערך האדם".

רנ"צ כהן המשיך וספד לתומר שהיתה לדבריו אישה חזקה שצמחה וגדלה במשטרה. "מפקדת עטורת שבחים שבמהלך כל שירותה הוערכה כקצינה איכותית ואסרטיבית עם נוכחות שלא ניתן להתעלם ממנה", נאם כהן, "אהובה האישה שיכלה לכל משימה שהובילה מאות מבצעים מורכבים שעמדה במבחני אש ואומץ רבים, אשת מבצעים יעילה, אנו נשוב ונחוש באובדן הזה יום יום, שעה שעה".

המפכ"ל הוסיף: "אהובה חברתנו לדרך, 'אפילו סלעים נשברים', כתבה דליה רביקוביץ'. ואת אהובה, הסלע האיתן שלנו, רק איתני הטבע יכלו לך. השלהבת הפנימית האדירה שלך כבתה באש המאכלת, והותירה את כולנו הלומי צער".

אהובה תומר בחיפה, נובמבר 2010. שלומי גבאי
אהובה תומר בחיפה, נובמבר 2010/שלומי גבאי

ראש עיריית חיפה, יונה יהב, סיפר על פועלה של תומר במלחמת לבנון השנייה ובמהלך השריפה בכרמל. "את תמיד היית בחזית, תמיד דחפת את עצמך למקום של ההתרחשות, כי היית מפקדת בכל רמ"ח איבריך", ספד יהב, "את היית המשטרה והתגלמות המשטרה אבל הטוב שבה. המדים שלבשת זכו להרבה מאוד כבוד כשאת לבשת אותם". יהב המשיך ואמר מעל הקבר הפתוח: "בצד האסרטיביות שלך, היתה הרבה אהבה. את היית אהובה על כולנו, ידענו שאת מצטיינת במה שאת עושה, היית לנו סמל בצורה שהתנהלת. היית לנו סמל שבלכתו את משאירה אותנו עצובים ומצולקים. היי ברוכה".

אחרי המפכ"ל וראש העייריה, עלתה סגניתה של תומר במשטרת חיפה, סנ"צ אתי מאירסון, לספוד למפקדת הנערצת. "היית מופת לשוטרים ועשית הכל למענם, וכך אנו נפרדים ממך", אמרה, "הצבת גבוה את רף המבצעיות ונלחמת להביע דעות ועמדות. תמיד בעיקשות, באסרטיביות וללא פשרות". מאירסון סיפרה על הפיקוד הנשי בתחנת חיפה ואמרה: "'שתי נשים יחד', תמיד אמרת לי, 'נצליח לנצח ולהראות לעולם'. אבל השארת אותי לבד".

מפקד המחוז הצפוני, ניצב שמעון קורן, ספד לתומר אף הוא. "אהובה, חברה ומפקדת למופת. אנו מרכינים ראש היום ונפרדים ממך לאחר מאבק אימתניים שנאבקת על חייך בימים האחרונים", אמר. "נפלת תוך מילוי תפקידך, בגבורה, על מנת להציל אנשים. אהובה התבלטה באופן יוצא דופן ביכולת הפיקוד שלה. לאורך כל השירות, ציינו מפקדיה את מנהיגותה שהובילה אותה להישגים. בשיא האירועים, במלחמת לבנון השנייה, תחת אש תופת, אזרחים ושוטרים מצאו בה דמות ייחודית, סמכותית ומקצועית. דמות שנחרטה בלב כולם עד היום. אהובה, העוצמות האישיות שלך הן שנתנו לך את הכוח להיאבק על חייך. גם במאבק הזה היית סמל ודוגמא".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מתוך הלהבות התברר ערך חיי האדם". השוטרים בוכים בהלוויה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

תנ"צ רוני עטיה, מפקד מרחבה מרחב חוף במשטרה ספד: "ניצבים אנו, כואבים עד מאוד, ומסרבים להאמין במעמד הפרידה מתנ"צ אהובה תומר ז"ל. אהובה בלטה כמנהיגה. במשך שנים שימשה במגוון רחב של תפקידי פיקוד. דמותה של מפקדת ואישה יוצאת דופן, הולכת עם האמת שלה עד הסוף. כריזמטית, מקצוענית, סוחפת ובעלת יכולת הובלה של פקודים באופן מעורר הערצה".

מותה של תנ"צ תומר נקבע הבוקר בבית החולים רמב"ם בחיפה. תומר, תושבת מנות בת 53 במותה, נפצעה באורח אנוש ביום חמישי האחרון בשריפה בכרמל, כאשר נקלעה עם רכבה למלכודת אש, מאחורי האוטובוס שהתהפך ועלה באש. רגעים ספורים בטרם נפצעה, יצרה תומר קשר עם רשת הקשר המשטרתית בקריאת מצוקה: "בואו מהר, אנחנו לכודים, אנחנו נשרפים".

בהודעה משותפת למשטרת ישראל ומשפחתה של אהובה תומר בבי"ח רמב"ם נאמר: "המשטרה מודה לכל עם ישראל על התמיכה, האהבה והדאגה העצומה שגילו כלפי אהובה. המשפחה מבקשת להודות ולחזק את משטרת ישראל כולה, את מפכ"ל המשטרה, וכל שוטר ושוטרת שעמדו לצידנו בשעה קשה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully