וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי האש: "הסופר-טנקר לא תרם למאמצי הכיבוי"

קובי מנדל

5.12.2010 / 16:56

דובר שירותי הכיבוי בחיפה לא התרשם מהמטוס האמריקאי ששכר ראש הממשלה והבהיר כי "הוא הגיע מאוחר מדי". "דווקא המטוסים הקטנים הם אלו שהוכיחו את יעילותם", הוסיף

יח"צ - חד פעמי

(צילום: רויטרס, שי מכלוף, עריכת וידאו: דורון שטיין, קריינות: אביב אברמוביץ')

דובר שירותי הכיבוי בחיפה, רשף חזי לוי, הבהיר היום (ראשון) בצהריים כי מטוס הסופר-טנקר האמריקאי שהחל לפעול היום לכיבוי השריפה, לא תרם כמעט דבר לכיבויה, "זאת מאחר ועיתוי הגעתו היה לאחר שכבר החלה להסתמן שליטה על האש". לוי הדגיש כי "דווקא המטוסים הקטנים הם אלו שהוכיחו את יעילותם", והטיל ספק האם ראוי להצטייד במטוס כה גדול, כפי שמתכננים לעשות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוי הטיל ספק האם ראוי להצטייד במטוס כה גדול, כפי שמתכננים לעשות. הסופר-טנקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

ה"סופר-טנקר" האמריקאי, החל לפעול הבוקר מעל מוקדי השריפה באזור הכרמל. הסופר-טנקר המריא הבוקר משדה התעופה בן גוריון לכיוון צפון הארץ ועליו 80 אלף ליטרים של מים וחומר מעכב בעירה. לצוות המטוס הצטרפו שני אנשי חיל האוויר הישראלי, בפיקודו של מפקד בסיס נבטים וקצין בדרגת אל"מ, לצורך תיאום עם יחידת הבקרה האווירית. בסך הכל, כ-35 כלי טייס לקחו חלק במאמצי הכיבוי.

באזור השעה 12:00, שב ה"סופר-טנקר" לשדה התעופה בן גוריון, לאחר שהטיל כ-40 טון מים וחומר מעכב בעירה. זאת, על פי דרישה של אנשי חיל האוויר. מפקד בסיס נבטים, תא"ל עדן שהתלווה לטיסה, אמר כי "מהאוויר רואים בעיקר עשן ולא רואים שריפות". לדברי תא"ל עדן, "הטייסים האמריקאים מיומנים מאד בטיפול בשריפות בסדר גודל כזה, אנו נעזרים בניסיון הרב שלהם – והם בהחלט יודעים את העבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully