וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השריפה בכרמל: האש בוערת בשני מוקדים

קובי מנדל, ניר יהב ורמי שני

5.12.2010 / 3:00

צוותי הכיבוי הפועלים בכרמל מתמקדים כעת באזור החי-בר ובהר שוקף, הסמוך לדליית אל כרמל בניסיון למנוע מהלהבות להתפשט. משעות הבוקר יפעלו באזור מטוסי כיבוי

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

צוותי הכיבוי ממשיכים גם הלילה (ראשון) לנסות ולשמור על הקיים ולמנוע את התפשטות האש. נכון לשעות הלילה, האש בוערת בשני מוקדים: באזור החי-בר ובהר שוקף, הסמוך לדליית אל כרמל. עם אור ראשון יחלו לעבוד באזור רכס הכרמל 20 מטוסים, בתוכם 12 ישראליים. הלילה הגיע לישראל מטוס הג'מבו שנשכר מארצות הברית. מדובר במטוס שטרם נעשה בו שימוש לצורך כיבוי שריפות.

חסימות הכבישים באזור חיפה בגלל השריפה נמשכות גם הן. דרך 4 (כביש ת"א-חיפה הישן) חסומה בין צומת פורדיס לטירת הכרמל לשני הכיוונים. דרך 721 נחסמה לתנועה בין משמר הכרמל לבין צומת נשר. בכרמל, דרך שבע 721 נחסמה לתנועה בין צומת אורן לבין צומת דמון. בנוסף, כביש 672 בין אליקים לשכונת דניה סגור בשני הכיוונים.

מהחי-בר נמסר מוקדם יותר כי האש מרוחקת כקילומטר מהשמורה. כבאים ופקחי רשות הטבע והגנים ממשיכים בניסיונות הכיבוי באזור ללא סיוע מטוסי הכיבוי. עוד נמסר כי לכל בעלי החיים בשמורה שלום. ברשות הטבע והגנים ביקשו להבהיר כי שמורת הטבע "חי-בר כרמל" אינה בוערת. השריפה משתוללת מול החי-בר, בשמורת טבע נחל דורים. עשרות פקחים וכבאים מטפלים בשריפה בנחל דורים, שגם היא חלק מהגן הלאומי פארק הכרמל, שעולה באש מאז יום חמישי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לכל בעלי החיים בשמורה שלום/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש עיריית דליית אל-כרמל נסר א-דין, אמר אמש לוואלה! חדשות כי האש באזור המערבי של היישוב הולכת ומתקרבת לבתי התושבים. "האש נמצאת כבר במרחק של כ-50 מטרים מבתי התושבים. יש סיכוי שנפנה את הבתים האלה, כשנבחן את המצב שם. זה אזור שקשה מאוד להגיע אליו, אפילו בכלי רכב פרטיים, משום שהוא נמצא בתוך אזור חקלאי שחצוב בתוך ההר. כוחות הכיבוי עדיין לא הגיעו לשם ואנחנו מקווים שיגיעו במהרה ויכבו את האש".

עם שקיעת השמש הפסיקו מטוסי הכיבוי את פעולתם, זאת מפני שלרוב הצוותים המקומיים והזרים אין כשירות מתאימה לפעול בשעות הלילה. ההוראה להנחית את כלי הטיס תקפה גם למטוסים הרוסיים, אף שהם מצוידים במערכות המאפשרות טיסה בחשכה. זאת מפני שעבודת הכיבוי מחייבת טיסה בגובה נמוך וקיים חשש שהמטוסים יתנגשו בהרים.

קרן קיימת לישראל הודיעה כי השריפה המשתוללת בכרמל זה שלושה ימים כילתה קרוב ל-50 אלף דונמים של יער נטוע, חורש טבעי ושטחים בנויים ופתוחים, בתוכם קרוב לחמישה מיליון עצים. "12 כבאיות של קק"ל ומאות מעובדיה בפיקוד יו"ר קק"ל אפי שטנצלר ומנהל מרחב צפון בקק"ל עומרי בונה ניהלו באזורים שונים קרב בלימה אדיר מול האש בדגש על מלון יערות הכרמל ועל ציר הנחל בין ניר עציון לדליית אל כרמל", נמסר מקק"ל.

עדכון ראשון: 22:20

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בדרך לישראל. הסופרטנקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully