וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפה בכרמל: נעצרו שני אחים בחשד לרשלנות

יהושע בריינר וגלעד גרוסמן

4.12.2010 / 16:43

שני אחים קטינים מעוספיה נעצרו בחשד לרשלנות שהובילה לשריפת הענק בכרמל שגרמה למותם של 41 בני אדם. במכון לרפואה משפטית באבו כביר הושלמה מלאכת זיהוי הגופות

תאגיד כאן

(צילום: הערוץ הראשון, רמי שינאווי, שי מכלוף ואדריאן הרבשטיין, עריכת וידאו: רן צימט, קריינות: אביב אברמוביץ')

תת-ניצב רוני עטיה, מפקד מרחב חוף, סיפר לפני זמן קצר (שבת) במהלך תדרוך עיתונאים, כי "נעצרו שני חשודים בביצוע הרשלנות, שעל פי החשד גרמה לפרוץ השריפה". לדבריו, מדובר בשני אחים קטינים מהיישוב עוספיה שנחקרים כעת, וחקירת האירוע מתמקדת ברשלנות. ארגון פרקליטי המדינה הורה לטפל בתיקי הצתה למרות שביתת הפרקליטים, כמו גם בתיקי הפרעה לכוחות הביטחון. בארגון הסבירו, ש"מתוך אחריות ציבורית, יקצו פרקליט שיטפל בכל התיקים שיופנו אליהם מימ"ר חוף שחוקר כעת את השריפה".

תושבי דניה מביטים בשריפה, יום שבת. יהושע בריינר
תושבי דניה מביטים בשריפה, יום שבת/יהושע בריינר

לדברי תנ"צ עטיה, עיקר מאמץ הכיבוי מופנה בשלב זה כלפי ניר עציון, עין הוד ,עין חוד וימין אור.בהערכת מצב שהתקיימה מוקדם יותר במחוז הצפוני של המשטרה בראשות המפכ"ל דודי כהן וסגל הפיקוד הבכיר דיווח צוות החקירה המשותף כי הדליקה הראשונה בכרמל נגרמה לכאורה כתוצאה מרשלנות ולא מהצתה. לוואלה! חדשות נודע כי צוות חקירה מיוחד של המשטרה, שחקר את נסיבות הדליקה, גילה מממצאים לפיהם מקור השריפה הוא בערימת אשפה שכללה צמיגים, מזרן וגזם שהובערה בוואדי סמוך לעוספיה.

בתוך כך, במכון לרפואה משפטית באבו כביר הושלמה מלאכת הזיהוי של 41 ההרוגים באוטובוס שנלכד בשריפה. מהמשטרה נמסר, כי "מפכ"ל המשטרה משבח את עבודת המכון לרפואה משפטית באבו כביר ומערך החקירות של משטרת ישראל והמחוז הצפוני".

שריפה בכרמל, יום שבת. AP
שני החשודים הם אחים קטינים מעוספיה/AP

סגן שר הביטחון, מתן וילנאי התייחס לשריפה ואמר כי "אין צורך בוועדת חקירה, מכיוון שאנו יודעים היטב היכן הכשלים". וילנאי, האחראי על היערכות העורף, אמר את הדברים בעת סיור בחפ"ק המשטרה וכיבוי האש באוניברסיטה בחיפה. לדברי וילנאי, כבר טרם השריפה בכרמל הוא דרש להעביר את מערך כיבוי האש לידי המשרד לביטחון פנים, ולדבריו זהו צעד הכרחי שיש לעשותו מיד עם כיבוי האש.

"להערכתי בתוך שלושה ימים נוכל להשתלט על האש. לצערנו, מערך כיבוי האש במדינה הוא החלש ביותר בין גופי ההצלה, אך למזלנו האנשים המשרתים בו הם אנשים מצויינים. מדובר במערך מיושן מאין כמותו. התרבות הזאת, שבה על כל אירוע דורשים להקים ועדת חקירה היא תרבות קלוקלת, ואנו כבר רואים שישנם כאלה שדואגים לעצמם כבר מעכשיו לקראת ועדה אפשרית. ראשית יש להגיע לסיום האירוע ללא נפגעים, ולאחר מכן להפיק את הלקחים הדרושים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully