וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל בישר למשפחה: הבכיר שנעדר נהרג בשריפה

ניצב משנה ליאור בוקר, ראש אג"מ במחוז צפון של המשטרה הוגדר כנעדר מאז אתמול אך בצהריים הודיע המפכ"ל למשפחתו כי הוא לא שרד את התופת. הבוקר התקיימו הלוויות כמה מהרוגי השריפה

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

הותר לפרסום כי ניצב משנה ליאור בוקר, ראש אגף המבצעים במחוז הצפוני של המשטרה, נהרג בשריפה בכרמל. מפכ"ל המשטרה דודי כהן ביקר בצהריים (שישי) אצל משפחתו של בוקר, שהוגדר מאז אתמול כנעדר וסיפר לאשתו נאוה, בעיניים דומעות על שאירע בזירת האסון.

לדבריו, מהחקירה עולה כי נצ"מ אהובה תומר, המאושפזת עדיין במצב אנוש בבית החולים רמב"ם, ורפ"ק איציק מלינה, המוגדר עדיין כנעדר, היו ברכב אחד ונצ"מ ליאור בוקר היה ברכב שנסע בעקבותיהם. כשהגיעו לאוטובוס הבוער ליאור זינק וניסה לחלץ אנשים. הוא הצליח לחלץ שלושה, חזר לאוטובוס ואז ככל הנראה אירע פיצוץ. לדברי כהן, " ליאור היה אדם אמיץ ושוטר משכמו ומעלה".

בצהריים התקיימה הלווייתו של הסוהר יקיר סוויסה מדימונה שנהרג אתמול באסון בכרמל. ההלוויה הסתיימה במטח כבוד של אנשי השב"ס. מפקדו של סוויסה, רב-גונדר אילן בורדה, מפקד בית הכלא רמון, ספד למנוח: "היה לי כבוד להיות מפקדו של אדם כה מקצועי ואמיץ". שלום דיין, רב העיר דימונה ספד גם הוא לסוויסה ואמר: "אין לנו הפה והדברים לומר לך, גם לא המצח להרים ראש, איך נפלו גיבורים. רצית להיות בראש כדי לעזור לחבריך לקיים את מצוות ואהבת לרעך כמוך וכך מצאת את מותך".


מאור גנון שירת ביחידת "נחשון", ומת אתמול בגיל 27, כשהוא מותיר אחריו אשה וילד. גנון הובא למנוחות בשעה 12:00 בבית העלמין הצבאי ביבנה. אשתו סיוון ספדה לו: "מאור יקר שלי, אני לא מעכלת, אני גאה בך, כולם פה מצדיעים לך. הבטחתי לשיר לך בקורס קצינים אז אני אעשה זאת כאן", ואז שרה ליקירה בקול שבור את שירה של נעמי שמר "הו רב חובל".

קהל גדול ליווה את ערן ויזל בדרכו האחרונה בבית העלמין הצבאי בחיפה. תחת שמיים אפופי עשן, התפללו מאות לעילוי נשמתו, וספדה לו רעייתו פזית: "ערני, בעלי, אישי, ואהובי היקר, אני עומדת פה ואינני מאמינה שאתה כבר לא איתנו. חנוכה הוא בדרך כלל חג האורות והאור הזה, האסון הזה, לקח אותך ממני אתמול. במקום לחמם אותנו, כילתה אותך האש".

"במקום לחמם אותנו, כילתה אותך האש"

מאות מתושבי צפת ליוו את אושרת פינטו בדרכה האחרונה. פינטו מובאת לקבורה בבית העלמין הצבאי בעיר. פינטו, בת 26 במותה, שירתה בחמש השנים האחרונות בכלא נווה תרצה ויצאה לפני חודשיים לקורס קצינים. דודתה נדין סיפרה בבכי כי אושרת הייתה "ילדה לתפארת, גאווה, היא הבכורה ועמוד התווך של המשפחה".

בתוך כך, מאות בני אדם השתתפו בצהריים בהלוויתו של עאדל טאפש שנערכה בבית ג'אן. בהלוויה השתתפו גם השר לענייני מיעוטים פרופ' אבישי ברוורמן, חברי הכנסת חמד עמאר ומגלי ווהבה והמנהיג הרוחני של העדה הדרוזית, השייח' מואפק טריף. ברוורמן אמר כי מדובר ב"אסון לאומי". השייח' טריף אמר לוואלה! חדשות: "כולם פה בוכים. אנחנו אמנם אנשים מאמינים, אך הכאב קשה מנשוא".

אבל כבד נפל על תושבי כפר ג'ת שבגליל עם היוודע דבר מותו של שאדי ביבאר ומאות מהם השתתפו בהלוויתו. משתתפי ההלוויה סיפרו כי ביבאר היה אדם מוסרי ואהוב. "הוא היה אדם שאהב אנשים ואהב שלום ואהב את החיים המשותפים". בן משפחתו סיפר עוד כי בתו של ביבאר המתינה לאביה לאורך כל היום. "היא המתינה לשוחח עימו בטלפון, אך לשווא. ב-12 בלילה היא הבינה והחלה לבכות על כך שאיבדה את אביה".

עד כה הותרו לפרסום שמותיהם של 15 הרוגים מהשריפה בכרמל: לבד מסוויסה, גנון, ויזל פינטו, טפאש וביבאר, פורסם כי נהרגו גם חגי פנקר מירוחם, בן 31, נשוי ואב לילד, שירת בבית הסוהר רמון. טניה לנסקי מאשקלון, בת 23, שירתה בבית הסוהר נפחא. איילה יפרח מאילת, בת 23 אף היא, שירתה בבית הסוהר קישון ודרמו קיריל מעפולה, בן 28 במותו, שירת בבית הסוהר גלבוע. בין ההרוגים ישנם גם כפיר אוחנה, בן 30 מאופקים, טופז אבן חן קליין בת 28 מרחובות, סיום צגאי בן 31 מנתיבות, חגי ג'ורנו בן 28 מקריית-גת וענבל אמויאל בת 26 מדימונה. 27 מבין ההרוגים עדיין לא זוהו. בשעה האחרונה פורסם כי ניצב משנה ליאור בוקר נהרג אף הוא בשריפה בכרמל; קצין המשטרה יצחק מדינה עדיין מוגדר כנעדר.

בהכנת הידיעה השתתפו תומר יצחק, עמית גולדשטיין, איילה חננאל וניר יהב.

עדכון ראשון: 13:00

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully