וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הפנים דורש הקמת ועדת חקירה ממלכתית

השר הממונה על שירותי הכבאות ידרוש מראש הממשלה הקמת ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת אסון השריפה בכרמל. מנגד, גורמים באוצר מאשימים את ישי באחריות למחדל

שר הפנים אלי ישי הודיע הבוקר (שישי) כי בכוונתו לדרוש מהקבינט הקמת ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת השתלשלות האירועים באסון בכרמל. "חובה שכל הגורמים הרלוונטיים יופיעו בפני ועדת חקירה ממלכתית".

שריפה בכרמל, בוקר היום השני, דצמבר 2010. נמרוד סונדרס
מאמצי הכיבוי נמשכים/נמרוד סונדרס

לאחרונה העביר האוצר תקציב של 100 מיליון שקלים לשירותי הכבאות, לדברי ישי, "כבר שנה וחצי אני צועק שמדובר בפיקוח נפש, זעקתי ש-100 מיליון שקלים אינם מספיקים וצריך יותר. אתנגד לקיום כל אירוע שנדרש בו גיבוי של שירותי הכבאות, קודם כל צריך לשקם את השירותים", אמר. בתוך כך, הקבינט צפוי להתכנס בשעה הקרובה בתל אביב בכדי לדון באסון, אחר כך מתכנן ראש הממשלה בנימין נתניהו לטוס לאזור הכרמל ולבחון את המצב במו עיניו.

דבריו של ישי מגיעים על רקע התבטאויות של גורמים במשרד האוצר שהאשימו את שר הפנים באחריות למחדל. לדברי הגורמים, בתקופה האחרונה האוצר אכן העביר תוספת תקציב של 100 מיליון שקלים המיועדים לשירותי הכבאות, אולם, לטענתם, "מכל הבדיקות שעשינו עולה שמשרד הפנים כלל לא עשה שימוש בכסף ולא העבירו לשירותי הכבאות".

מנגד, טוען שר הפנים ישי שכבר לפני שנה וחצי דרש מהאוצר ומראש הממשלה תוספת תקציבית של 500 מיליון שקלים לשיפור יכולתו של מערך הכבאות הארצי. לטענת ישי, רק לפני שלושה חודשים הוא קיבל את התקציב, בסך 70 מיליון שקלים, ותוך חודש התקציבים עברו לרשויות הכיבוי. "הכבאיות שלנו הן קורקינט", הוא אמר. "זה פיקוח נפש ולכן צריך לעבוד מהר. חבל שקרה אסון כזה מחריד, אבל כל הגורמים צריכים לפעול יחד, בשיתוף פעולה. אנחנו מקווים שכעת לא נצטרך יותר להסביר מה הצורך להעברת התקציב לשירותי הכבאות", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully