וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוסי הכיבוי הפסיקו פעולתם עם רדת החשיכה

קובי מנדל ורמי שני

3.12.2010 / 17:15

מטוסי הכיבוי בכרמל הפסיקו את פעולתם בגלל תנאי ראות לקויים, והיא תחודש עם אור ראשון. רשף חזי לוי, דובר כבאות חיפה לוי: "עדיין לא מתקרבים לדבר על כיבוי השריפה, אלא על עצירתה"

נועם אשל

(צילום: קובי אליהו, שלומי גבאי, עופר גולן, אבישי גולן, ערוץ 1 ורויטרס, עריכת וידאו: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

כלי הטיס הפועלים לכיבוי שריפת הענק בכרמל הפסיקו הערב (שישי) את פעולתם. זאת בשל תנאי ראות לקויים עם רדת החשיכה. המטוסים ישובו לפעול מחר בבוקר. בשרותי הכבאות חוששים מהתלקחות מחודשת של האש במהלך הלילה, אך משיקולי בטיחות נאלצים להפסיק את פעולות הכיבוי מהאוויר.

דובר כבאות חיפה רשף חזי לוי אמר אחר הצהריים כי מטוסי כיבוי עובדים בכל הגזרות בניסיון להשתלט על השריפה. "המרוץ הוא נגד הזמן כי בחשכה מפסיקים את הכיבוי מהאוויר. המלחמה היא ממש נגד השעון. עדיין לא מתקרבים לדבר על כיבוי השריפה, אלא על עצירתה. הגענו לעוספיה איפה שהחלה השריפה הנוראית הזאת, הוקם צוות חקירה מיוחד וגדול שייתן את מסקנותיו", אמר לוי בראיון לערוץ 2.

בהתייחסו למפונים הוסיף לוי: "מי שפונה מביתו מוגדר מפונה ולא חוזר לבית כל עוד משטרת ישראל, בהתייעצות עמנו, לא אומרת אחרת. כלל אצבע - כל מי שפונה מביתו לא חוזר אליו אלא אם כן נאמר אחרת. רע מאוד שחזרו אנשים לבית אורן", אמר רשף לוי.

חרף המאמץ הבינלאומי להשתלט על שריפת הענק שפרצה אתמול ברכס הכרמל, האש ממשיכה להשתולל בצהרים במספר מוקדים בהר וסביבתו: ליד קיבוץ בית אורן משתוללות להבות וחלק מהתושבים מסרבים להתפנות למרות הסכנה הנשקפת לחייהם. מהמשטרה נמסר כי יחל פינוי בכוח של התושבים על מנת להגן על חייהם.

מוקד השריפה השני נמצא ממערב לכפר עוספיה, כמו כן ישנן שריפות במרחק של כמה מאות מטרים ממלון יערות הכרמל ומוקד גדול נוסף סמוך לקיבוץ ניר עציון. בכל המוקדים נלחמים הכבאים בסיוע מטוסים באש. משירותי הכיבוי נמסר כי באזור פועלים כ-360 כבאים ועד כה עלו באש כ-30,000 דונמים. עד כה פונו מיישובי הכרמל כ-13,000 תושבים.

קיבוץ בית אורן. מאיר אזולאי
כוחות הכיבוי נערכים להתמודד עם מוקדי השריפה הנוספים/מאיר אזולאי

מאז שעות הבוקר המוקדמות, פועלים שירותי הכיבוי בניסיון להשתלט על האש. בשטח החלו לפעול גם מטוסים ומסוקי כיבוי מקפריסין, מיוון ומבריטניה. בגלל התפשטות האש לכיוון מערב החליטה משטרת התנועה בשלב מסוים לסגור את כביש 2 מזכרון יעקב לכיוון צפון עד חיפה, אך לאחר זמן קצר חודשה התנועה באזור וכביש 4 ("הכביש הישן") עדיין סגור לתנועה בכניסה הדרומית לחיפה.

בנוסף, צוותי כיבוי פועלים סמוך לבית הספר שיפמן בטירת כרמל, שם משתוללת השריפה. בשעות הבוקר התפשטה שוב האש לכיוון שכונת דניה בחיפה. מהמשטרה נמסר כי אזרחים המתגוררים בשכונה מבקשים שלא לשוב לבתיהם בניגוד להנחיות. ההערכה היא כי שליטה מלאה תושג רק תוך מספר ימים.

אוניברסיטת חיפה, שכונת דניה. מאיר אזולאי
למעלה מ-10,000 דונמים עלו באש/מאיר אזולאי

השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ', קיים הוא תדריך עיתונאים בעקבות שריפת הענק. אהרונוביץ' ציין בדבריו כי "ל-90% מקיבוץ בית אורן אין נזק. נכון לרגע זה, כל היישובים של המועצה האזורית חוף הכרמל פונו, אבל אין סכנה שם. אין כרגע צורך בתחקירים, צריך להמתין לכך כמה ימים. צוות החקירה המשטרתי עובד ואנחנו בודקים את כל הכיוונים".

בתוך כך, מפכ"ל המשטרה רב-ניצב דודי כהן, קיים גם הוא הערכת מצב לאחר סיור שערך בגזרות השונות. בראשית דבריו ולנוכח האסון, שיבח המפכ"ל "את השוטרים, כוחות הביטחון, החירום וההצלה על ההירתמות המלאה והפעילות האמיצה והנחושה בכל הדברים והמוכנות הנדרשת למאמץ הממושך שעוד יידרש". רב-ניצב כהן הנחה בהערכת המצב "להקצות כוחות ואמצעים ומשאבים ככל שיידרש, סינכרון בין כל הכוחות, ביצוע הערכת סיכונים מתמדת ופינוי אוכלוסייה בהתאם והכנת תוכנית פרטנית על מודל של פעילות מהאוויר והיבשה".

עדכון ראשון - 10:08

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully