וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

40 הרוגים בהתהפכות האוטובוס בשריפה בכרמל

קובי מנדל ואריאל נוי

2.12.2010 / 18:52

אוטובוס ועליו כ-50 צוערים של שירות בתי הסוהר התהפך ונלכד בלהבות ליד קיבוץ בית אורן בכרמל. במקום נמצאו 40 הרוגים ועוד כעשרה פצועים. פונו מספר ישובים באזור מחשש השריפה

תאגיד כאן

(צילום: צילום: אדריאן הרבשטיין, סרחאן מחמיד - WWW.HNN.CO.IL. עריכת וידאו : יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

מוקד החירום בביה"ח כרמל: 1255142

40 בני אדם נהרגו ועוד כעשרה נפגעו בצהרים (חמישי) כאשר אוטובוס בו נסעו כ-50 צוערים של שירות בתי הסוהר בכביש המחבר בין צומת דמון לצומת עתלית התהפך ונלכד בלהבות בשריפת הענק שפרצה הבוקר בכרמל. מחקירה ראשונית עולה כי הנהג איבד שליטה על האוטובוס שהתהפך. כתומאה מההתהפכות, נלכדו הצוערים בתוכו ורבים מהם כאמור נשרפו למוות. בבית החולים רמב"ם התקבלו שני פצועים קשה עם כוויות והם מטופלים במחלקה לטיפול נמרץ. צוותי כיבוי מבית שמש ועד הגליל התבקשו להגיע ולעזור בכיבוי השריפה. בשב"ס נפתח מרכז מידע למשפחות הסוהרים שמספרו 08-9775701.

גונדר יצחק גבאי, מפקד מחוז צפון בשב"ס לשעבר, אמר הערב: "אני המום, פשוט מזועזע. 40 חברה צעירים, משהו בלתי נתפס. מדובר בקורס שמגיעים אליו מכל המחוזות, מכל הארץ. לא היה אסון כזה בשב"ס אי פעם, לא בסדר גודל כזה".

האוטובוס שהתהפך עם צוערי קורס קצינים של השב"ס שנלכדו היום בשריפת הענק בכרמל, דצמבר 2010. שלומי גבאי
האוטובוס שהתהפך עם צוערי קורס קצינים של השב"ס שנלכדו היום בשריפת הענק בכרמל, דצמבר 2010/שלומי גבאי

מרכז מידע למשפחות הסוהרים: 08-9775701

בעקבות השריפה, שפרצה בשלושה מוקדים באזור עוספיה ובית אורן, סגרה המשטרה בצהרים את הכביש המוביל לרכס הכרמל מכיוון בית אורן וכן נסגר קטע הכביש שבין חיפה לבית אורן. בשל ריבוי מוקדי האש קיים חשד כי מדובר בהצתה. מקק"ל נמסר כי בשל הרוחות המזרחיות, צפויה השריפה להתפתח לממדים גדולים. העשן המיתמר מהשריפה נראה היטב בכל רחבי חיפה. נכון לרגע זה נשרפו אלפי דונמים והשריפה לא בשליטה. במרכז החיזוי בבית דגן אומרים שהצפי הוא שהרוחות באזור בו משתוללת האש יגיעו למהירות של כ-25 קמ"ש, מה שעלול להקשות על פעולות הכיבוי.

מוקדם יותר החליטו המשטרה ואנשי הכיבוי לפנות את קיבוץ בית אורן, את מלון יערות הכרמל ואת חוות הכרמל, מחשש שהאש תתפשט לכיוונם. פינוי בית הכלא דמון, בו שוהים כחמש מאות אסירים ביטחוניים ושב"חים החל כבר לפני מספר שעות, מעל למחצית מהאסירים פונו כבר לבתי סוהר אחרים ברחבי הארץ ע"י יחידת נחשון בגיבוי יחידות אחרות של השב"ס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

האש הגיעה בשעות האחרונות לשכונה הדרומית של קיבוץ בית אורן ובתים רבים שם נשרפו. אריאלה חן, מנהלת הקהילה, סיפרה כי החשמל בקיבוץ נותק וכרגע מנסים לפנות את כ-200 תושבי הקיבוץ לאכסניה בכפר גלים. לדבריה, כבר בשעות הצהריים פינו את גני הילדים ואת תושבי השכונה הדרומית. לחברי הקיבוץ נאמר כי עליהם לצפות לשהות של מספר ימים מחוץ לביתם. "המצב קשה", אמרה, אולם בשלב זה אין נפגעים בקרב חברי הקיבוץ. התנועה הקיבוצית פתחה קו חם לקליטת חברי בית אורן שמספרו הוא: 050-7677918. הקיבוצים משמר העמק, יגור ומעגן מיכאל כבר נרתמו לארח את חברי הקיבוץ.

עשרות צוותי כיבוי מכל רחבי הארץ הוזעקו לסייע לכבאי חיפה להשתלט על הדליקה הגדולה המשתוללת באזור. רשות הטבע והגנים נערכת לפנות את שמורת החי-בר כרמל, על בעלי החיים שבו. עשרות פקחי הרשות מסייעים לכבאים. משרדי פארק הכרמל וחוות משמר הכרמל כבר פונו.

עדכון ראשון - 16:09

בהכנת הידיעה השתתפו עידן אבני, רמי שני וגלעד גרוסמן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • שריפות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully