וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נו מור מיסטר נייס גאי: המדינה נגד המבסוטון

אריאל נוי

1.12.2010 / 20:20

משרד הבריאות בחן את החומר הסינטטי שנמכר בפיצוציות באופן חוקי תחת השם "מבסוטון" או "מיסטר נייס גאי": "השפעתו קשה פי חמישה מקאנביס רגיל, שימוש של מספר ימים גורם להתמכרות"

משרד הבריאות מזהיר היום (רביעי) את הציבור מפני שימוש בחומרים הנמכרים לאחרונה בפיצוציות בתור קנאביס סינטטי, תחת השמות "מבסוטון", "ספייס" "למון גראס" ו-"מיסטר נייס גאי". במשרד ציינו כי מבדיקת החומרים עולה כי השפעתם מסוכנת מאוד ועלולה לגרום נזק כבד למשתמש, ופועל להוציאם אל מחוץ לחוק.

מנהל היחידה לפשעים פרמצבטיים במשרד הבריאות, מיקי אריאלי, סיפר לוואלה! חדשות כי מבדיקה שערכה הוועדה הבין משרדית לחומרים פסיכואקטביים, עולה כי לחומרים "השפעה קשה יותר מקנאביס רגיל, יש להם מספר רב של תופעות לוואי וכבר ידוע לנו על מספר אשפוזים מהימים האחרונים".

אריאלי הסביר כי החומרים הפעילים בתוך ה"מבסוטון" ודומיו נקראים קנבינואידים סינטטיים וכי "פעילותם עלולה להיות חזקה פי חמש מאשר הקנאביס עצמו. הקנבינואידים הסינטטיים עובדים על רצפטור CB1 שנמצא בריכוזים גבוהים במערכת העצבים המרכזית וידוע בתור רצפטור המתווך לשינויים ההתנהגותיים."

שימוש בחומרים מסוג זה גורם לשינויים פיזיולוגים, הכוללים בין השאר פגיעה בזיכרון, שינויים בתפיסת הרגשת הכאב ושינויים ברמת התנועתיות והניידות. שימוש של מספר ימים בלבד גורם להתמכרות, והפסקת השימוש לאחר מכן גורמת לתסמינים של גמילה הכוללים חוסר שקט, השתוקקות לסם, סיוטים בלילות, הזעה, סחרחורות, רעידות וכאבי ראש.

בקרב משתמשי תחליפי הקנאביס נרשמו בין השאר תסמינים של יובש בפה , צמא, פרנויה קלה, נדודי שינה, הרגשת כבדות ותשישות, והפרעות ראייה. הקנבינואידים הסינטטים נמצאים בפיקוח במדינות רבות בעולם. בארץ פועל משרד הבריאות בימים אלו להכנסת החומר לפקודת הסמים המסוכנים, כפי שהמליצה ועדת המומחים לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully