וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: המסתננים מטילים מעמסה על ישראל

פנחס וולף

25.11.2010 / 0:04

הממשלה תדון בהקמת מרכז שהייה פתוח למסתננים שנכנסו לישראל. המרכז יספק להם צרכים בסיסיים, כגון מקום לינה, מזון וצרכי בריאות. רה"מ: המסתננים מסכנים את האופי היהודי של ישראל

הממשלה תדון ביום ראשון הקרוב בהקמת מרכז שהייה פתוח למסתננים שנכנסו לישראל שלא כחוק ולאלו שיגיעו בעתיד, כחלק מיישום של המלצות הצוות הבין-משרדי, בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, איל גבאי. המרכז יוגדר כמרכז "פתוח" ויספק למסתננים צרכים בסיסיים, בהם: מקומות לינה, מזון, שתייה וצרכי בריאות. אם יאשרו השרים את הקמת המרכז, בנייתו תחל בתוך שישה חודשים.

במהלך השנה האחרונה נרשמה עלייה חדה במספר המסתננים, כאשר בחודשים האחרונים הולך וגובר מספר החוצים את הגבול. בשנת 2009 מספר המסתננים הממוצע לחודש עמד על כ-300 איש ואילו בשנה הנוכחית הממוצע החודשי עומד על כ- 1200 מסתננים, כאשר רק בחודש נובמבר הסתננו עד כה קרוב ל- 1300 איש. הקמת המרכז תאפשר אכיפה כנגד מעסיקים של מסתננים ללא היתרי עבודה.

בניסיון לצמצם את מספר המסתננים החלו השבוע עשרות כלים הנדסיים בביצוע העבודות לקידום הקמת גדר הפרדה עם מצרים. נוסף על המכשול הפיזי ייעשה שימוש באמצעים אלקטרוניים לאורך הגבול, ועלותו הכוללת של הפרויקט היא מיליארד ו-350 מיליון שקלים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לנושא אמר כי: "ישראל היא המדינה המפותחת היחידה שאתה יכול ללכת ברגל אליה מהמדינות העניות ביותר באפריקה. רבבות כבר עשו זאת, וזרם המסתננים רק מתגבר ככל שאנו מקדמים ומפתחים את כלכלת ישראל. תופעת המסתננים לישראל מסכנת את אופייה היהודי והדמוקרטי של המדינה ומטילה מעמסה על שרותי הרווחה, מערכת הבריאות, רשויות אכיפת החוק והרשויות המקומיות".

עוד אמר נתניהו כי "כדי לטפל בבעיה אנו פועלים במקביל במגוון אמצעים. כבר התחלנו להקים את המכשול הקרקעי בגבול עם מצרים, אנו מקימים מתקן שהייה מיוחד למסתננים, נגביר את האכיפה על מעסיקים ישראלים ואנו פועלים לראשונה לגיבוש מדיניות הגירה ממלכתית כוללת שתעוגן בחקיקה ראשית של הכנסת".

(עדכון ראשון: 24.11.10, 21:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully