וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מג"ד בגבעתי חשוד שהסתיר תחקיר הרג של פלסטינית

18.11.2010 / 12:26

במהלך משפט של חייל גבעתי המואשם בהרג פלסטינית ב"עופרת יצוקה" עלה כי תחקיר שבוצע בגדוד לא הועבר לפצ"ר כנדרש. איש מילואים שנתקל בתחקיר שנשמר במחשב צבאי התלונן אצל מנדלבליט: "מצפוני ייסר אותי"

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

המשטרה הצבאית החוקרת פתחה בחקירה נגד קצינים בגדוד "רותם" של גבעתי ובהם מפקד הגדוד ואחד ממפקדי הפלוגות בחשד כי הסתירו תחקיר שערכו בעניין הרג פלסטינית במבצע "עופרת יצוקה" ולא העבירו אותו לידי הפרקליט הצבאי הראשי (פצ"ר) כנדרש, כך עלה היום (חמישי) במהלך דיון במשפטו של חייל מהגדוד המואשם כי הוא זה שהרג את הפלסטינית.

במהלך הדיון שהתקיים היום בתיקו של החייל ס', עלה כי חקירת הירי נפתחה לאחר שבדצמבר 2009 התקבל בלשכת הפצ"ר, האלוף אביחי מנדלבליט מכתב שנשלח על ידי קצין מילואים שסיפר לפצ"ר כי מצפונו מייסר אותו לאחר שבמהלך שירות המילואים שלו בחודש מרץ בהמשך אותה השנה הגיע לידיו מחשב-נישא צבאי. בעיון במסמכי המחשב, נתקל קצין המילואים בתחקיר הנושא את הכותרת "תחקיר אירוע נורמטיבי – הרג חפה מפשע במהלך עופרת יצוקה".

לעצור את המשפט

הקצין כתב במכתב לפצ"ר כי הוא הזדעזע מהמקרה ותמה אם המקרה נחקר. בעקבות המכתב, הורה האלוף מנדלבליט על פתיחת חקירה שבסופה הוגש כתב אישום נגד ס'. כעת מתברר כי בחודש אפריל 2010 הורה הפצ"ר על פתיחת חקירה נוספת לבדיקת הטיפול הפיקודי באירוע שבמסגרתו נחקרים המג"ד ומפקד הפלוגה, המשמש גם כעד המרכזי במשפטו של ס'.

פרקליטיו של החייל דורשים בעקבות החקירה על הסתרת התחקיר להשהות את המשך משפטו של ס' עד אשר תסתיים חקירת מצ"ח כנגד המפקדים בגדוד. "התחקיר פשוט נקבר בתוך הגדוד", אמרו במהלך הדיון, עורכי הדין מאיר קלינגר ועודד סבוראי, סנגוריו של החייל, "אי הצגת העובדות המופיעות בתחקיר לא יוביל למשפט הוגן, יהפוך אותו לפארסה ויציג אותנו כחברה שהחליטה שקדושת התחקיר עדיפה על קדושת כבודו וחייו של חייל צה"ל".

לדבריהם, לא ניתן להמשיך לקיים את המשפט כאשר קיימת חקירה על הטיפול הפיקודי באירוע. "עדי התביעה שאת גרסתם אימץ הפצ"ר הם החשודים הראשונים והמרכזיים בחקירה המתנהלת, דהיינו – הפצ"ר עשה הפרדה מלאכותית וקבע שגרסתם על מהלך האירוע אמת היא, ומה שעשו מאותו הרגע ואילך מצ"ח יחקור". מנגד, לטענת התביעה, אין פערים משמעותיים בין העדויות במצ"ח לעדויות שניתנו בתחקיר הגדודי.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
  • עוד באותו נושא:
  • גבעתי
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully