וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בש"ס: ישי פועל להדחתו של הרב אמסלם

מוטי לוי

14.11.2010 / 4:10

על פי פרסומים באתרים חרדים, פועל יו"ר מפלגת ש"ס, השר אלי ישי להדחתו של ח"כ אמסלם מהתנועה בעקבות כתבה שחשפה את דעותיו המתונות. אמסלם: "ריח חריף של לשון הרע"

מוקד החדשות הטלפוני החרדי "הקול החרדי" דיווח אמש כי בעקבות מכתב שהפקיד פטרונו של ח"כ חיים אמסלם, הרב מאיר מאזוז בידיו של שר הפנים אלי ישי, צפוי מנהיגה הרוחני של התנועה, הרב עובדיה יוסף להודיע כבר היום (ראשון) לאמסלם על הדחתו מהתנועה.

על פי דיווחים בימים האחרונים באתרי החדשות החרדיים "בחדרי חרדים" ו-"כיכר השבת", פועל ישי להדחת חבר מפלגתו ח"כ אמסלם מהמפלגה. אמסלם, לדעת רבים בציבור החרדי הספרדי, הוא הקול השפוי היחיד שנשמע בשנה האחרונה מכיוון המפלגה. על פי הדיווחים מנצל ישי את שהותו של אמסלם במסע בקהילות יהודיות בקנדה בכדי לגייס תמיכה בקרב רבני ש"ס להדחתו מהמפלגה, זאת על רקע התבטאויות שונות של אמסלם שהתפרסמו בחודשים האחרונים בכלי התקשורת.

לפי הפרסומים, הקש ששבר את גב הגמל הוא כתבה שפרסם כתב 'מעריב' שלום ירושלמי על אמסלם. בכתבה המדוברת מוצג אמסלם כבעל אג'נדה דתית ידידותית וכשוחט כל הפרות הקדושות לציבור החרדי. לפי ירושלמי, אמסלם תומך בלימודים אקדמאיים בציבור החרדי, מתנגד ללימודי תורה לכל החיים ולדיקטטורה רבנית שנוטלת על עצמה אחריות פוליטית. כמו כן נטען כי אמסלם הוא בעל עמדה מתונה בנושא גרויות, בעד לימודי ליב"ה בבתי הספר החרדיים ובעד שירות בצה"ל.

בעקבות הכתבה שפורסמה לפני כשבוע וחצי, יצא באמצע השבוע שעבר הרב מאיר מאזוז, ראש ישיבת 'כיסא רחמים' בבני ברק, במכתב הסתייגות מהדברים. "המאמר שפורסם ב'מעריב' אינו ראוי כלל, לא מבחינת השעה, ולא מבחינת המקום" כתב הרב מאזוז.

אלי ישי, שנחשב ליריבו של אמסלם, ערך בסוף השבוע שעבר ביקור בביתו של הרב מאיר מאזוז. לפי הפרסומים באתרים החרדיים, במהלך הביקור שכנע ישי את הרב מאזוז, לתמוך בהחזרת המנדט שבידי הרב אמסלם לידי מנהיג התנועה, הרב עובדיה יוסף, ובכך להדיחו מהמפלגה. ואכן, לפי האתרים החרדיים, מאמציו של ישי נשאו פרי והרב מאזוז נעתר לבקשתו והפקיד בידיו מכתב בו הוא מבקש להחזיר את המנדט שניתן לאמסלם חזרה לידיו של הרב עובדיה יוסף, תוך שהוא מציין כי אמסלם הוא "רשע, ויש להתרחק ממנו".

"ישי מנהל ציד מכשפות נוטף דם"

אמסלם, ששוהה עדיין בחו"ל ואמור לשוב לישראל רק ביום שלישי, הודיע בסוף השבוע שעבר כי יגיב לכל הטענות נגדו כשישוב לישראל תוך שהוא תוקף את ישי כי "כל המסע המתוקשר הזה נגדי הוא הוא מסע פוליטי בעיקרו, שדבק בו ריח חריף של לשון הרע".

מקורביו של ח"כ הרב אמסלם הגיבו הבוקר לדברים וטענו כי ישי מוביל את "הרדיפה חסרת ההיגיון וציד המכשפות נוטף הדם" בגלל "קנאתו במעמד וביוקרה הציבורית להם זוכה הרב אמסלם החוצים מגזרים ועדות". עוד אומרים מקורביו כי ישי הוא בעצם כלי שרת בידי "פטרוניו הלא רשמיים", כהגדרתם, כשהם מתכוונים לחרדים האשכנזים. לדבריהם, האשכנזים מפעילים מזה זמן רב מכבש של לחצים על ישי בכדי להוציא את אמסלם משורות מפלגת ש"ס, וזאת מפני "חששם כי התמיכה והאהדה לה זוכים דעותיו ופעולותיו יובילו להפסקת שליטתם האבסולוטית בציבור הספרדי ובמנהיגיו".

מקורביו של אמסלם מעריכים עוד כי על אף מכתבו של הרב עובדיה יוסף, אמסלם איננו מתכונן להשיב את המנדט שניתן לו על ידי הציבור. בתוך כך, מאשרים הבוקר מקורביו של אלי ישי על קיומם של מגעים מצידו עם רבנים בש"ס בכדי שיורו לאמסלם להשיב את המנדט שניתן לו. מקורבי ישי מוסיפים כי באם לא ייענה אמסלם לדרישת הרבנים הוא יוכיח כי "הוא נשמע לרייטינג ולא לרבותיו".

תנועת "נאמני תורה ועבודה" המשוייכת לציונות הדתית ופועלת לקידום שילוב של ערכים דתיים עם השתלבות בחיי המדינה, פירסמה הבוקר תגובה על מהלך ההדחה. "פעילותו של ח"כ אמסלם זוכה לתמיכה רחבה החוצה מפלגות, מגזרים ועדות, ומוכיחה כי הוא משרת נאמנה את ציבור הבוחרים המגוון אשר מצביע למפלגת ש"ס, ואת עם ישראל בכללותו" נכתב בהודעה מטעם התנועה. באשר לניסיון ההדחה נאמר בהודעה כי "הניסיונות לצמצם את השפעתו מראים כי לא מדובר בדיון הלכתי, אלא בהתחשבנות פוליטית".

ליצירת קשר עם מוטי לוי: moti.levi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully