וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסק הלכה בבני ברק: לא להשכיר דירות לעובדים זרים

אחרי ת"א, גם רבנים מבני ברק חתמו על פסק ההלכה הקורא למשכירי הדירות בעיר שלא להשכיר את דירותיהם לעובדים זרים. מוקד הסיוע לעובדים זרים: "הרבנים מסיתים לשנאת זרים ומשתמשים בהלכה היהודית כדי לזרוע ריב ומדון"

מספר רבנים מבני ברק חתמו באחרונה על פסק הלכה הקורא למשכירי דירות בעיר שלא להשכיר את דירותיהם לעובדים זרים. פסק ההלכה הוצא על ידי האדמו"ר משאץ בעקבות תלונות של אזרחים רבים על מאות העובדים הזרים המסתובבים בשכונה ומחפשים מקום מגורים ותעסוקה.

בפסק ההלכה נכתב: "בדבר הפרצה הנוראה המתרחשת בשכונותינו...כ-86 אנשים בעלי דירות משכירים דירותיהם לעובדים זרים סודנים וכדומה...כיום המצב נורא ואיום שכל השכונה מסתובבים אותם אנשים והדבר גורם לא רק לטרדה אלא לדברים חמורים ביותר שאחריתם מי ישורנו".

עוד נכתב בפסק ההלכה, כי "החלטנו לצאת בקריאה וצעקה לכל בעלי הדירות בשכונה לא להשכיר את דירותיהם לעובדים זרים! ואותם המשכירים להם לוקחים על צוורם את האסונות הרוחניים שיצאו מזה, והשומעים לנו ישכנו בטח ועליהם תבוא ברכת טוב ברכת שנה טובה וחתימה בספר החיים והשלום, אמן".

700 מסתננים בשבוע הראשון של נובמבר

על המכתב חתומים רבנים רבים בעיר: הרב מנשה זליכה, הרב מנחם מנדל חשין, הרב דוב דומב, הרב חיים זאיד, הרב אהרון שפירא, רב שכונת פרדס כץ, הרב עדס, הרב יצחק אלון והרב דניאל זר.

לפי נתוני רשות האוכלוסין וההגירה, מתחילת חודש נובמבר הגיעו לישראל 700 מסתננים מגבול מצרים. מדובר בעלייה ביחס לנתוני החודשים שעברו. ברשות ההגירה והאוכלוסין טוענים, כי בסוף השבוע האחרון בלבד הסתננו לשטח ישראל כ-300 בני אדם - 110 איש בלילה. רוב המסתננים הם מאריתריאה ומסודן.

רבנים מתל אביב חתמו על פסק הלכה דומה בעיר לפני מספר חודשים. 25 רבנים חתמו על עצומה הקוראת לא להשכיר דירות למסתננים ולעובדים זרים ששוהים בישראל באופן בלתי חוקי. בעצומה, שיזמו תושבי שכונות בדרום תל אביב, נאמר: "לא נסכים שהשכונות בהן גדלנו יהפכו לשכונות סודניות (דבר שקרה כבר לנווה שאנן)".

ממוקד הסיוע לעובדים זרים נמסר, כי "מצער שדווקא בבני ברק, עיר דתית האמונה על תורת ישראל שמחנכת ליחס הוגן לגר ולזר שבתוכנו, מסיתים הרבנים לשנאת זרים ומשתמשים דווקא בהלכה היהודית כדי לזרוע ריב ומדון. יש לזכור שמדינת ישראל מביאה הנה את העובדים הזרים כדי לעשות עבודות שישראלים כבר מזמן מסרבים לעשות - כולל לטפל בזקנינו, בסבים ובסבתות שלנו, ולקיים עבורנו את מצוות והדרת פני זקן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully