וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרם על החרם: המתנחלים נגד מכתב האמנים

פנחס וולף ויהושע בריינר

6.11.2010 / 20:38

בתגובה למכתב האמנים השני הקורא לא להופיע באריאל, קרא ועד מתיישבי שומרון להחרים את האמנים החתומים על המכתב. לטענתם, המכתב הוא "קריאה נואשת של חבורה קיצונית"

ועד מתיישבי שומרון קרא הערב (שבת) לתומכיו להחרים את האמנים החתומים על המכתב הקורא שלא להופיע באריאל. הוועד העלה באתרו את רשימת כל האמנים המחרימים ויצירותיהם, וקרא לחרם נגדי. מהוועד נמסר, כי "מכתב האמנים הוא קריאה נואשת של חבורה קיצונית שהולכת ומתמעטת. המחרימים יחרימו והעם היהודי ימשיך ליישב את נחלת אבותיו".

יו"ר ועדת החינוך והתרבות של הכנסת, ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו), שמתגורר באריאל, אמר בתגובה לחרם כי "מדובר בניסיון עלוב להחיות את היוזמה להטיל חרם תרבותי שפל על אזרחים תמימים. בישיבת הוועדה שהתקיימה בנושא, הובהר כי בעקבות המכתב הראשון ישונו הקריטריונים וייפגע תקצובם של מוסדות שיאפשרו את החרמת אריאל. אריאל היא חלק בלתי נפרד מהמדינה ואף אחד לא שם את כותבי המכתב לחתום או לסמן מחדש את גבולות ישראל".

יו"ר ועדת הכנסת ח"כ יריב לוין (ליכוד) הודיע כי בכוונתו ליזום דיון דחוף בוועדת החינוך של הכנסת בדרישה לקביעת קריטריונים חדשים לתמיכה במוסדות תרבות שימנעו העברת כספי מדינה לידי "אלה המחרימים חלק מתושביה". לוין אמר כי "הרוב המוחלט של הציבור הישראלי מאס זה מכבר בקבוצת השוליים הסהרורית שהשתלטה על התיאטרון ועל הקולנוע הישראלי".

"נקצץ להם את הכנפיים"

ח"כ עתניאל שנלר (קדימה) התייחס אף הוא למכתב האמנים השני ואמר כי צריך להסביר לאמנים שחתמו על המכתב, כי העיר היא חלק בלתי נפרד מישראל. "מכתב האפרטהייד של האמנים המחרימים אזרחים ישראלים, לא רק שלא מקדם את הנכונות הלאומית לתשלום מחיר השלום, אלא אף מרחיק אותו", אמר שנלר. "אריאל, כחלק מגושי ההתיישבות תהיה בכל הסדר בגבולות המדינה, על כל מנהיגי המפלגות הגדולות להבהיר לאמנים מקבלי פרס ישראל היכן יעבור גבול השלום של ישראל".

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) אמר בתגובה, כי "מי שיהיה שותף לחרם על אריאל צריך לקחת בחשבון שנקצץ לו את הכנפיים התקציביות ויימנעו ממנו תקציבים. לא ניתן לאמנים הטפילים החולבים את הקופה הציבורית של המדינה ליהנות מכל העולמות. מי שיחרים, שיבקש כסף מסלאם פיאד ולא מהכנסת".

יו"ר מרצ, חיים אורון, הביע תמיכה במכתב, ואמר כי הוא ראוי להערכה ולתמיכה. לדבריו, המכתב "הוא בבחינת עדות ציבורית חשובה שהדמוקרטיה הישראלית טרם שבקה חיים והמפעל ההתנחלותי נותר במחלוקת. צר לי על גלי האלימות, ההתלהמות ומסעות ההפחדה נגד היוצרים שהחירות וזכות הזעקה היא נשמת אפם, ובהיעדרה תדולל הרוח עד מאוד וניוותר עם פרופגנדה, שזה ההיפך מאמנות".

אמש פורסם כי מכתב פתוח עליו חתמו אנשי תרבות רבים קורא לשחקני התיאטרון שיופיעו באריאל לחזור בהם, זאת רגע לפני פתיחת היכל התרבות בעיר ביום שני הקרוב. בין החתומים על המכתב: דויד גרוסמן, חנה מרון, יאיר גרבוז, דני קרמן, איתן פוקס, שמואל הספרי, דורון צברי, אוהד נהרין, עודד קוטלר ורבים נוספים, ביניהם יוזמי מכתב היוצרים המקורי כמו הדרמטורגית ורדית שלפי.

עדכון ראשון: 18:38

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully