וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בכנסת: "די להתלהמות נגד החרדים"

פנחס וולף

3.11.2010 / 17:30

ראש הממשלה ניצל דיון בכנסת בנושא מדיני, כדי להתייחס למאבק הסטודנטים נגד "חוק האברכים". נתניהו ביקש להתייחס בכבוד לחרדים: "הם בני עמנו וצריך להתייחס אליהם ככאלה"

ערוץ הכנסת

(צילום: ערוץ הכנסת)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (רביעי) למאבק הסטודנטים נגד חוק המלגות לאברכים וכן למצב ההשכלה הגבוהה. במהלך דיון בנושא "ממשלת נתניהו בודדה את ישראל בזירה הבינלאומית" שאותו יזמה האופוזיציה, אמר ראש הממשלה כי "הציבור החרדי הם בני אדם, הם גם בני עמנו, ואני חושב שצריך להתייחס אליהם ככאלה ולא להתלהם ולומר דברים שאני חושב שאין מקום לאומרם".

נתניהו התייחס למצב ההשכלה הגבוהה בארץ ואמר כי "השקענו 1.3 מיליארד שקלים שנוסיף בחמש השנים הקרובות להשכלה הגבוהה. זו הקצאה גבוהה שיכולה לחולל מהפכה אמיתית בהשכלה הגבוהה לטובת סטודנטים, לטובת עם ישראל. גם העברנו החלטה בדבר שנה אקדמית חינם לחיילים משוחררים בגליל ובנגב".

נתניהו המשיך ואמר כי "עם הסטודנטים עשינו דבר שלא נעשה עשרות שנים. אבל באברכים עשינו דבר שנעשה מדי שנה, אותו סידור. יש דבר אחד שאני מוסיף שלא היה: הדבר החשוב ביותר שעלינו לעשות הוא לעודד את הציבור הזה לצאת לעבודה. אני מדבר כאדם שיש לו קבלות בנושא הזה, ואני חושב שאם אתם מתייחסים לעובדות אתם יודעים שזו האמת. צריך להביא את הציבור הזה להתחיל או להמשיך את המסלול של כניסה לשוק העבודה. כולנו יודעים את האמת, ולכן אני מציע שנשמור על האמת ונימנע מהתחסדות ומעל הכל, להימנע מהצביעות".

"על הפלסטינים להתייצב מול עמם"

נתניהו התייחס גם למשא ומתן הישיר עם הפלסטינים, ואמר כי "במשא ומתן שאנחנו מנהלים על פיסת הקרקע הקטנה שלנו, אנחנו לא יכולים להיות פזרנים וקלי דעת. יש צורך בעמידה אל מול התביעות שמגיעות אלינו ללא הצדקה. יש נכונות גדולה בישראל לתהליך שלום אמיתי, ואין נכונות מקבילה כזו ברשות".

נתניהו הוסיף כי "אני חושב שזה נובע לא מתוך רצון להתחמק מהחלטות ומהתפשרות אמת עם מדינת ישראל, אלא מחוסר הרצון להתעמת מול אותה תעמולה, להתייצב בפניה כמו שאנו נאלצים להתייצב מול עמנו ולומר: הנה מחיר ההסכם. אנחנו עוד לא רואים את אותה הבשלה ואני מקווה שניווכח אחרת. כדי לדעת נצטרך להיכנס לתהליך. לא צריכה להיות האשמה והלקאה עצמית. היא איננה במקום, איננה נכונה".

נתניהו גם ספד לשרה לשעבר שרה דורון שהלכה הבוקר לעולמה בגיל 88. לדבריו, "שרה דורון גילמה את הלאומיות והליברליות. לאומית במובן של מחויבות לרעיון הציוני וליברלית כי היא רצתה קידמה, נאורות ורפורמות. יצא לי לשוחח איתה במהלך השנים. היא הייתה נאורה, חכמה ומשכילה מאוד. אני מאמין שאולי הדבר הטוב ביותר הוא לנסות להידמות לה ולהשכיל ללכת בדרכה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

מדינה תקועה

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני (קדימה) אמרה בדיון כי ישראל הפכה להיות "מדינה תקועה", כדבריה, וכי ממשלת נתניהו "זורמת על הזרם העכור ששוטף את המדינה, ומאבדת את הערכים עליהם נלחמו עם הקמת המדינה". לבני התייחסה לרצון, שהביעו לדבריה גורמים מדיניים שונים, לראות בהיחלשות הדמוקרטים בבחירות בארה"ב כסימן חיובי לישראל. היא שאלה את חברי הכנסת האם "השתגעו" והצהירה כי הרצון לראות נשיא חלש וארצות הברית חלשה "זה לא רק שטות – זה דבר מסוכן לישראל".

לבני התייחסה גם לדברים שאמר נתניהו בעניין "חוק האברכים" ומחאת הסטודנטים. לדבריה, מצער שנתניהו אמר ש"גם החרדים הם בני אדם", מאחר ו"אף אחד לא פקפק בכך. החרדים לא רק 'בני אדם', אלא גם אחינו". לבני הוסיפה כי לישיבות ישנו ערך בשמירה על צביונה היהודי של המדינה, כמו שלאוניברסיטאות יש ערך בהפיכת המדינה "אור לגויים". עם זאת, אמרה, האפליה בין שני המוסדות היא בלתי אפשרית, ותירוצים מהסוג של "האפליה הייתה גם לפני" אינם מקובלים. "הממשלה", אמרה לבני, "נמדדת לא רק על העניין המדיני, אלא גם מה שקורה לנו כחברה. כשיש הזדמנות לבצע שינוי כזה, צריכה המדינה לבוא ולקרוא לביצועו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully