וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמב"ם נגד קצבת הבטחת ההכנסה לאברכים?

במסגרת המחאה נגד המלגות לאברכים, עמותת חדו"ש הפיצה סטיקר עם דברי הרמב"ם ב"משנה תורה", לפיהם המתפרנס מן התורה, מבזה אותה ומאבד את חלקו בעולם הבא

לקראת המצעד נגד קצבת הבטחת ההכנסה לאברכים ביום שני בירושלים גייסו היום (שבת) בעמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון את הרמב"ם למאבק בחוק המלגות. העמותה הפיצה סטיקר ובו דבריו הרמב"ם ב"משנה תורה" לפיהם המתפרנס מן התורה, מבזה אותה ומאבד את חלקו בעולם הבא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שטר של 132 מיליון שקלים. הסטיקר המדובר/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסטיקר מצטט את דבריו של רמב"ם לפיהם: "כל המשים על לבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה, ויתפרנס מן הצדקה - הרי זה חילל את השם וביזה את התורה וכיבה מאור הדת וגרם רעה לעצמו, ונטל חייו מן העולם הבא: לפי שאסור ליהנות בדברי תורה בעולם הזה. אמרו חכמים... אהוב את המלאכה ושנא את הרבנות. וכל תורה שאין עימה מלאכה סופה בטלה; וסוף אדם זה, שיהא מלסטם את הבריות" . (משנה תורה, הלכות תלמוד תורה, פרק ג, הלכה י).

מנכ"ל חדו"ש הרב עו"ד אורי רגב אמר כי "דרך היהדות היא דרך של שילוב תורה ועבודה ושילוב השכלה יהודית עם מדעים והשכלה כללית. התעקשותה של היהדות החרדית למנוע מבניה השכלה רחבה ועבודה היא סילוף של היהדות, והיא מאיימת לדרדר את המשק הישראלי לעולם השלישי. על המדינה להבטיח מלגות קיום לאברכים מצטיינים", מסכים רגב, "אך תקציב הבטחת ההכנסה ליותר מרבבת אברכים הרסני למשק, ויש לבטלו כליל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully