וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגעים לעסקת טיעון עם אמיר מח'ול שהואשם בריגול

קובי מנדל

26.10.2010 / 19:19

עורכי דינו של הפעיל הפוליטי שהואשם בריגול למען חיזבאללה, מנהלים מגעים עם הפרקליטות לגיבוש הסדר טיעון להקלת סעיפי האישום נגדו. נציגי הפרקליטות מסרבים למחוק מכתב האישום את עבירת הריגול, אך מוכנים שייגזרו על מח'ול בין 7 ל-10 שנות מאסר

פרקליטות מחוז חיפה מקיימת בימים האחרונים מגעים לעסקת טיעון עם עורכי דינו של אמיר מח'ול, שהואשם בין השאר בריגול למען חיזבאללה. המגעים החלו על פי הנחיית בית משפט המחוזי בחיפה. לוואלה! חדשות נודע כי הפרקליטות עומדת על דעתה שלא לשנות את סעיפי האישום המיוחסים לבלאו, הכוללים ריגול, ריגול חמור, מגע עם סוכן חוץ וקשר לסייע לאויב במלחמה. עם זאת, הפרקליטות מוכנה לתקן מספר עובדות בכתב האישום שהוגש נגד מח'ול ולהגיע להסכמה, לפיה יוטל עליו עונש של בין שבע לעשר שנות מאסר.

סנגוריו של מח'ול הציעו בתחילה כי יוטלו עליו חמש שנות מאסר, אך הפרקליטות דחתה את ההצעה על הסף. נציגי הפרקליטות הציעו כי ייגזרו על מח'ול בין שבע לעשר שנות מאסר. פרקליטי מח'ול טרם השיבו על ההצעה. נציגי הצדדים ייפגשו מחר, לפני המשך משפטו של מח'ול, וימשיכו במגעים ביניהם.

עורך הדין אביגדור פלדמן, המייצג את מח'ול, מסר כי "יש דיבורים שאני לא יכול להתייחס אליהם. עדיין לא ידוע האם המגעים יבשילו להסדר, אשר יוגש לבית המשפט".

אמיר מח'ול, סופר ויו"ר איתג'אה, עמותת הגג של העמותות הערביות בישראל, הואשם בחודש מאי במספר עבירות ביטחונית. העבירות המיוחסות לו: ריגול חמור, מגע עם סוכן חוץ, קשירת קשר לסיוע לאויב וסיוע לאויב בזמן מלחמה. לפי כתב האישום, נפגש מח'ול במהלך שנת 2008 עם סוכן חיזבאללה בדנמרק והביע הסכמה לשמש כמקור מידע חשאי עבור הארגון השיעי. מח'ול, בן 52, נעצר בתחילת חודש מאי על ידי השב"כ והמפלג הכלכלי-בטחוני ביחידה הארצית לחשיפת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433.

לטענת הפרקליטות, מח'ול הודה כי הקשר עם ארגון חיזבאללה נוצר בסיועו של חסן ג'עג'ע, אזרח לבנוני המתגורר בירדן, עמו עמד בקשר זה מספר שנים. עוד נטען כי בשנת 2008, ולאחר שנודע לו כי ג'עג'ע קשור לחיזבאללה, מח'ול נענה בחיוב להצעתו של הלבנוני לפגוש בסוכן חיזבאללה באירופה, וכך החלה העברת המידע מצדו לחיזבאללה.

עורך דינו של מח'ול, חסן ג'בארין, אמר לאחר המעצר כי מרשו "מכחיש את כל החשדות נגדו. ההודאות הוצאו ממנו שלא כדין ובאמצעים פסולים. בכוונתנו לערוך משפט זוטא על חוקיות ההודאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully