וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעת שכיהן כראש ממשלה: ברק המליץ על הרפז

יהושע בריינר ופנחס וולף

26.10.2010 / 12:10

בעת שכיהן כראש הממשלה, שלח ברק המלצה חמה על בועז הרפז, כדי שיוכל ללמוד במרכז הבינתחומי בהרצליה. במכתב צוין כי הרפז הוא "בעל איכויות גבוהות". לשכת ברק היום: "הוא לא הכיר אז ולא מכיר היום את הרפז"

ביום שבו הודיע מבקר המדינה על פתיחה בחקירת המסמך שכונה "מסמך גלנט", מתברר כי החשוד העיקרי בזיוף המסמך, בועז הרפז, קיבל מכתב המלצה בשנת 2000 מלא אחר מאשר ראש הממשלה דאז ושר הביטחון היום – אהוד ברק. הבוקר (שלישי) נחשף כי ברק, בהיותו ראש ממשלה, שלח מכתב למרכז הבין-תחומי בהרצליה, שכולל שבחים להרפז. בהמלצה, שנכתבה על נייר רשמי של לשכת ראש הממשלה, צוין כי הרפז הוא "קצין בעל איכויות גבוהות ויכולת אישית מרשימה".

באותם ימים שירת סא"ל במיל' הרפז כקצין בחיל המודיעין ולטענת גורם המעורב בפרשה, ברק שלח את המכתב בהמלצתו של מפקד סיירת מטכ"ל בעבר, תא"ל במיל' רן שחור שהכיר הן את הרפז והן את ברק משירותו הצבאי. בנוהל שהיה מקובל באותם ימים, כתב ראש הממשלה ברק את ההמלצה ושלח אותה לפרופסור אוריאל רייכמן מהמוסד האקדמי בהרצליה.

בלשכת שר הביטחון טוענים הבוקר כי ברק לא הכיר אז ולא מכיר היום את הרפז ושמי שעומד מאחורי חשיפת המכתב היום, "שלח את המכתב עם השמטות מכוונות שנועדו לא לאפשר לעמוד על תוכנו הממשי עסק במעשה נכלוליות קטנונית שטוב שנחשף".

עוד נמסר כי מדובר במכתב המלצה סטנדרטי שהופנה לרייכמן ושהוא ניתן בעקבות בקשה והמלצה של מפקדו של הרפז באותם ימים, "קצין מוערך ששר הביטחון ברק מכיר היטב". בלשכת ברק מדגישים כי בעת שליחת המכתב, כיהן הרפז בתפקיד מבצעי באמ"ן, "יותר משלוש וחצי שנים לפני הסתבכותו וארבע שנים לפני הורדת הסיווג הביטחוני שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully