וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיום מהנגב: ממה חוששים בחיל האוויר?

יהושע בריינר

12.10.2010 / 0:01

חיל האוויר החל בהקמת יחידות "מגני הנגב", שיאבטחו את בסיסיו בדרום. גורם בבסיס נבטים: "אנחנו בתוך פזורה של בדואים, וחלקם מתקשים לראות עצמם כחלק מישראל"

חיל האוויר מקים יחידות לוחמים שיאבטחו את בסיסיו בנגב. על פי כתבה שפורסמה בעיתון "במחנה", את היחידות יאיישו חיילים שהתגייסו למערך הנ"מ, והכשרתם תכלול בין היתר לימודי ערבית. היחידות ייקראו "מגני הנגב" והן צפויות לקבל אחריות על הביטחון השוטף באזורים המקיפים את הבסיסים, כאשר כבר בחודשים הקרובים יוצבו לוחמים בבסיסים חצרים ונבטים.

"זו פריצת דרך בהבנת חיל האוויר שהבסיסים הצבאיים הם נכס, וצריך להגן עליהם כפי שמגנים על נכסים אסטרטגיים במדינה", אמר מפקד בית הספר לחי"ר ולהגנה קרקעית בחיל האוויר סא"ל אלי מועלם. "אנחנו מקווים שבתוך שנה וחצי יהיו 'מגני הנגב' בכל בסיסי הדרום".

בצה"ל בכלל ובחיל האוויר בפרט מתמודדים בשנים האחרונות מול מה שהוגדר כ"ניסיונות של בדואים לחדור לבסיסי חיל האוויר, בעיקר על רקע פלילי". בעבר הביעו גורמים בחיל חשש ממשי כי התפשטות הפזורה הבדואית סביב בסיסי החיל בנגב, ובעיקר סביב בסיס נבטים, עלולה להיות מנוצלת על ידי גורמי טרור. בכביש המוביל לבסיס נבטים היו בעבר ניסיונות לפגוע במכוניות, ונרשמו עימותים בין תושבים מקומיים לבין אנשי צוות אוויר שהותקפו. בעקבות זאת אף ניתנו הנחיות לחיילים שלא לנסוע בחלק מהכבישים בשעות הלילה.

"בסיס נבטים הוא אתגר מורכב מבחינת האבטחה סביבו", הסביר בכתבה מפקד גף הגנה קרקעית של הבסיס רס"ן אמיר ארבל. "הוא נמצא בלב הנגב, בתוך פזורה של בני מיעוטים בדואים שלא כולם בעלי זהות לאומית יציבה וחלקם מתקשים לראות עצמם כחלק מהחברה הישראלית". יצוין כי סביב חלק מהבסיסים ניתן למצוא בתים שהמרחק בינם לבין הגדר ההיקפית אינו עולה על עשרות מטרים.

ח"כ טאלב א-סנע אמר בתגובה לוואלה! חדשות כי, "מרוב שמתייחסים לאוכלוסייה הערבית כאויב, בסוף יהפכו אותה לאויבים. חסר למדינה אויבים שהיא צריכה להפוך גם את אזרחיה לאויבים? האזרחים הערבים מנסים במשך שנים להשתלב במדינה. התפיסה של המדינה זו תפיסה מעוותת ומסוכנת, והגישה הזאת מטופשת. הגיע הזמן להתחיל להתייחס בתפיסה שוויונית ולא בתפיסה של הגטו ש'כל העולם נגדנו', כולל אזרחי ישראל הערבים. אנחנו אזרחים של המדינה וכך המדינה צריכה להתייחס אלינו".

עדכון ראשון: 18:36

* בהכנת הידיעה השתתף פנחס וולף.
ליצירת קשר עם כתבנו הצבאי: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully