וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים אישרו: לא יוצבו אנטנות סלולר במבני ציבור

פנחס וולף

11.10.2010 / 0:00

ועדת שרים לחקיקה אישרה איסור להציב אנטנות סלולריות בתחום מוסדות ציבוריים כגון בתי אבות, הוסטלים, גני ילדים, בתי ספר, מעונות לחוסים ובתי חולים. עם זאת, ינתנו אישורים חריגים

חברות סלולריות לא יוכלו להציב אנטנות סלולריות מכל סוג בתחום מוסדות ציבוריים כמו בתי אבות, הוסטלים, גני ילדים, בתי ספר, מעונות לחוסים ובתי חולים - כך אישרה אמש (ראשון) ועדת שרים לחקיקה. ההצעה טעונה עם זאת אישור בקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת.

הצעת החוק שיזמה ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ' (קדימה), עליה חתומים 18 חברי כנסת, קובעת, עם זאת, כי השר להגנת הסביבה יהיה רשאי, באישור ועדת הפנים, להתיר הצבת מתקנים סלולריים בהתחשב בסוג המתקן, בגודלו וברמת הקרינה הנפלטת ממנו.

היוזמה להצעת החוק התגבשה בעקבות מסמך שהכינה מחלקת המחקר והמידע של הכנסת לפיו על גגות כשליש מההוסטלים של "עמיגור", בהם מתגוררת אוכלוסיית עולים מבוגרת, מותקנות אנטנות סלולר, על אף התנגדותם ומחאתם של הדיירים.

לדברי שמאלוב ברקוביץ', יו"ר השדולה לצריכה סלולארית נבונה, "איש אינו יכול לנבא היום את ההשלכות הבריאותיות של הסלולר - מחר. קיבלתי עשרות פניות מעולים מבוגרים בהוסטלים, הנאבקים מאבק חסר סיכוי בהנהלת עמיגור וחברות הסלולר, הגורפת הון מהאנטנות האלה. זו אחת הסיבות לכך שהחלטתי להקים שדולה לעניין הסלולר בכללותו. אמשיך ואפעל, במסגרת השדולה ומחוצה לה, על מנת לקדם הצעות חוק לעידוד צרכנות סלולרית נבונה".

עדכון ראשון: 21:03

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully