וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל חיסל המעורבים בפיגוע הירי בבני נעים

ניר יהב ויהושע בריינר

8.10.2010 / 10:50

צה"ל חיסל בחברון שניים מהמעורבים בפיגוע הירי בצומת בני נעים, בו נהרגו ארבעה ישראלים מההתנחלות בית חגי לפני כחודש. השניים נהרגו במהלך פעילות צה"ל בשכונת ג'אבל ג'והר לאחר שהצבא כיתר את המבנה בו שהו. לצה"ל לא היו נפגעים

יח"צ - חד פעמי

(צילום: רויטרס, עריכה: דורון שטיין)

כוחות צה"ל פעלו בשעות הלילה והבוקר (שישי) בשכונת ג'אבל ג'והר שבחברון. במהלך הפעילות המשותפת לצה"ל ושב"כ, נהרגו שני מבוקשים בכירים בחמאס שהיו מעורבים בביצוע פיגוע הירי באזור חברון, בו נהרגו ארבעה ישראלים מההתנחלות בית חגי ב-31 באוגוסט. השניים הם נשאת אל-כרמי, אחד המבוקשים המרכזיים של חמאס בגדה, ומאמון אל-נטשה. שניהם ישבו בעבר בכלא הישראלי.

אל-כרמי, בן 33 נעצר ב-1999 והוחזק בכלא הישראלי כשלוש שנים. הוא נחשב למבוקש מאז שנת 2004, אז נעצר שוב ונשלח לחמש שנים נוספות בכלא. ב-2009 נשלח למעצר מנהלי, אך שוחרר בפברואר האחרון. אל-נטשה, בן 24 מחברון, נעצר בשנת 2008 למספר חודשים בגין פעילות בחמאס.

"צה"ל ימשיך לרדוף אחר מבצעי הפיגועים"

על פי דיווחי הפלסטינים, כוחות צה"ל כיתרו שלושה בתים השייכים לרדוואן רג'בי, סעדי ברקאן ואיוב רית'. במהלך הפעולה, דחפורים השייכים לצה"ל הרסו את הגדרות של אותם בתים. אחד המבוקשים נהרג במהלך חילופי האש עם צה"ל, והשני נהרג כשדחפור של הצבא מוטט את המבנה בו שהה, לאחר שסירב לצאת אל עבר הכוחות.

המבצע נמשך כשמונה שעות והפלסטינים דיווחו כי כוחות גדולים מאד של צבא לקחו בו חלק, בגיבוי של מסוקים וכלי טיס אחרים. כמו כן נעצרו שישה מבוקשים פלסטינים כשברשותם רובי קלצ'ניקוב. מצה"ל נמסר כי הצבא "ימשיך וירדוף את ארגוני הטרור המבקשים לפגוע באזרחי מדינת ישראל בכל מקום ובכל זמן".

בפיגוע הירי בסוף אוגוסט נהרגו בני הזוג יצחק (47) וטלי (45) איימס, ושני הנוסעים ברכבם: כוכבה אבן חיים (37) ואבישי שינדלר (24), כולם תושבי ההתנחלות בית חגי. הם נהרגו כשאש נפתחה לעבר הרכב בכביש 60. הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, נטלה אז את האחריות לפיגוע.

עדכון ראשון: 07:58

  • עוד באותו נושא:
  • חברון
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully