וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הקשיש: על האוכלוסייה הנזקקת ביותר לרופאים

אריאל נוי

2.10.2010 / 1:27

נתונים שפורסמו לרגל יום הקשיש שחל בסוף השבוע מעידים כי קשיש מבקר בממוצע 16 פעמים בשנה אצל רופא. "השנים עושות את שלהן והגוף נחלש", מספרים הרופאים, שמעידים כי בשנים האחרונות גברה המודעות למעקב רפואי צמוד

יום הקשיש חל בסוף השבוע ובאופן לא מפתיע אוכלוסיית הקשישים בישראל היא זו הנזקקת לשירותים הרפואיים הרבים ביותר. מנתונים שהתפרסמו לרגל היום עולה כי קשיש מבקר בממוצע 16 פעמים בשנה אצל רופא, כשנשים מבקרות יותר מגברים.

רבע מהביקורים אצל רופא הם של בני 65 ומעלה ולמעלה ממחצית הגמלאים בישראל מדווחים על חולי כלשהו. התסמינים הנפוצים הם: יתר לחץ דם (53%), סכרת (23%), מחלות לב (14%), אוטם בשריר הלב (13%), סרטן (8%), חרדות או דכאון (8%). כ-20% מהקשישים בישראל סובלים ממוגבלות בתפקוד היומיומי. 120 אלף קשישים נעזרים בטיפול סיעודי מהם 10% גרים עם מטפל צמוד. כרבע מיליון קשישים נעזרים בשירותי לחצן מצוקה צמוד.

"השנים עושות את שלהן והגוף נחלש", מסביר לוואלה! חדשות, ד"ר גרגורי קפלוביץ', המנהל הרפואי של מלר"ם. "בשנים האחרונות גוברת המודעות למעקב רפואי צמוד, לאורח חיים בריא ולרפואה אלטרנטיבית אבל עדיין, כשהולכים לקופת חולים תמיד תשב אישה מבוגרת על הספסל. זה לא ישתנה".

"פעם לחצן מצוקה היה שם נרדף לחולי ופחד, היום זו הוצאה טבעית ומתבקשת עבור אנשים בריאים ופעלתנים שרוצים שתהיה להם כתובת למקרה חירום מבלי להזדקק לעזרה מהילדים או מהשכנים", אומר אריק אופיר, מנכ"ל מוקד אנוש. "חלק ניכר מהפניות שאנחנו מקבלים בכלל לא קשור לנושאים רפואיים. מתייעצים איתנו על כל דבר ועניין, החל מנושאים אישיים וכלה במקומות לבילוי עם הנכדים. מי שמחזיק לחצן מצוקה לא מתבייש להרגיש חולשה או כאב. אם אתה צריך לצלצל לילדים שלך בשלוש בלילה כי יש לך לחץ בחזה אתה חושב על זה עשר פעמים. לא רוצה להפריע, לא רוצה להיות נטל, חושש שאם יתגלה שאין לך שום דבר רציני הם יכעסו. במקרים כאלה מדובר בסכנת חיים. כשיש לחצן מצוקה, זה אך טבעי שתקרא לנו כשיש לך לחץ בחזה, ואם זה שום דבר – לא קרה כלום".

  • עוד באותו נושא:
  • קשישים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully