וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 5 שנים: מפוני נצרים בונים בתים באריאל

27.9.2010 / 9:03

עם פקיעת צו הקפאת הבנייה בהתנחלויות, החלו כ-30 משפחות ממפוני נצרים את עבודות ההקמה של שכונתם החדשה באריאל. "אין לנו כוונה להשקיע היום בטקסים"

רויטרס

(צילום:עוז מרון, רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

אחרי חמש שנים ללא מגורי קבע, רואים הבוקר (שני) מפוני נצרים רואים סוף לנדודיהם. עשרות משפחות שפונו מנצרים ומיישובים נוספים בגוש קטיף החלו הבוקר לבנות את בתי הקבע שלהם באריאל. זאת לאחר שמאז ההתנתקות, התגוררו במספר יישובים ובבתים ארעיים. המשפחות המפונות כבר קיבלו לפני למעלה משנה את כל האישורים הנדרשים לתחילת הליכי בניית שכונת הקבע בה יגורו באריאל, אלא שאז עצרה אותם הקפאת הבנייה ביהודה ושמרון.

הבוקר עלו על הקרקע כלים הנדסיים שהחלו ביישור האדמות לצורך בניית התשתיות הראשוניות בשכונה. עם זאת, עננת החשש מפני הקפאה נוספת עדיין חגה מעל ראשם של התושבים "מבחינתנו היום זה נגמר", אמר לוואלה! חדשות איציק וזאנה, ממפוני נצרים המתגורר בשנים האחרונות באריאל. "אנחנו לא מסתכלים לאחור ולא חושבים אם נדפקנו או לא".

"היום אנחנו מתחילים בבנייה, מסתכלים קדימה אל עבר בתי הקבע שלנו, שאנו מקווים שתוך שנתיים ייבנו סוף סוף", הבהיר וזאנה. מדובר בכ-30 מגרשים בהם החלו בבנייה. וזאנה סיפר כי בעלי הקרקעות הפסידו מאות אלפי שקלים בעקבות ההקפאה, לאחר שנדרשו להמשיך ולשלם סכומים שונים על אף שלא החלו בעבודות הבנייה. במהלך התקופה הגישו המשפחות תביעת פיצויים נגד המדינה בשל הנזקים שנגרמו להם.

"הורינו לזרז תהליכים"

"יש לנו עוד דרך ארוכה, ואנו מודעים לכך", אמר וזאנה, "אבל אין לנו כוונה להשקיע היום בטקסים. הדבר החשוב הוא שהעבודות מתחילות. אני מאמין שהשרים שתמכו בהקפאה ההיא מבינים היום את גודל השגיאה. היום הם יודעים שהמהלך הזה, לא רק שפגע בנו, אלא הביא למדינה יותר נזק מתועלת. כעת הדבר החשוב הוא שלא יכניסו אותנו שוב לסחרור הזה של הפסקות בנייה בארץ ישראל, לסחרור של דרישות חטופות של הצד השני עוד לפני שבכלל התחילו במשא ומתן".

וזאנה סיפר שבשל ההפסדים הכספיים שנגרמו למשפחות והחשש מפני הקפאה נוספת, הורו לקבלנים לבצע את העבודות במהירות האפשרית. "הורינו להם להתחיל לזרז תהליכים ואנו מקווים שהכל יילך כמה שיותר מהר. העבודות כאן הן לא פשוטות וכוללת בין היתר חציבה. אנו רוצים שהבנייה כאן תהיה יציבה, והכי חשוב, שתהיה בנייה לדורות. לכן, למרות החשש, הבנייה תיעשה במהירות האפשרית ובצורה הבטוחה ביותר. אנו מקווים מאוד שתוך שנתיים נוכל כולנו לחגוג בחנוכת הבתים כאן באריאל ובעיקר אנו שמחים שראש הממשלה עמד בלחצים שהופעלו עליו ואנו מקווים שימשיך לעמוד בהבטחות שנתן".

מפוני נצרים באריאל הם מהמשפחות הבודדות שמתחילות היום בבניית בתיהם. קשה היה למצוא היום בהתנחלויות משפחות שמתחילות בבנייה מהיסוד של בתיהם. זאת, בשל הקושי להשיג קבלנים שיסכימו לעבוד במהלך חול המועד וכן בשל העובדה שחלק גדול מהמשפחות עצמן נמצא, בדומה לקבלנים, בחופשה. למרות זאת, הבוקר החלו ראשי המועצות והרשויות ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן לשוב ולחתום על אישורי בנייה. זאת לאחר שסמכותם לעסוק בנושא הושבה אליהם הלילה בחצות עם פקיעת מועד צו ההקפאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully