וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: י-ם תעביר לדמשק מפות נסיגה מהגולן

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.9.2010 / 15:40

אתר לבנוני דיווח כי ישראל תעביר לסוריה מפות של הגולן עליהן משורטטים אזורים מהם היא מוכנה לסגת. על פי המפות, ישראל תיסוג אל "קו המדרונות", שיאפשר לכבוש מחדש את הרמה בקלות

השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל יעביר לנשיא סוריה בשאר אסד מפות שקיבל מראש הממשלה בנימין נתניהו ובהן מופיעים שטחים מהם מוכנה ישראל לסגת במסגרת הסכם שלום עם סוריה – כך דיווח היום (חמישי) אתר החדשות הלבנוני "Now Lebanon" המסתמך על מקורות ישראלים. באתר דווח עוד כי מיטשל צפוי להעביר לאסד גם את התנאים הישראלים למשא ומתן עם סוריה.

על פי הדיווח, נתניהו הציג את המפות הללו לנשיא ארה"ב ברק אובמה בפגישתם לפני שלושה חודשים וכן לנשיא צרפת ניקולא סרקוזי. "נתניהו מתנה את חידוש שיחות השלום בכך שאסד יאמץ טיוטת הסכם שלום דומה לזו שחתם עליה נשיא מצרים אנואר סאדאת עם ישראל", אמרו. "בנוסף הוא דורש שאסד יתחייב לנתק את קשריו עם אירן ולהפסיק את התמיכה בחיזבאללה, חמאס, הג'יהאד האיסלמי וארגוני טרור נוספים הפועלים בסוריה".

הגורמים מסרו כי על פי המפות שהעביר נתניהו למיטשל, מוכנה ישראל לסגת אל הקו המכונה "קו המדרונות", כך שהיא תיסוג לאזור שיאפשר לה לשוב ולהשתלט צבאית ובמהרה על רמת הגולן אם הסכם השלום יופר. עוד עולה מהמפות כי ישראל תסכים לסגת לאזור המרוחק 2.5 קילומטר מנהר הירדן.

הנסיגה ל'קו המדרונות' תקנה לישראל שני יתרונות אסטרטגים: האחד, שליטה על נהר הירדן מצדו המזרחי והמערבי ובכך תהיה לישראל אפשרות לחדור לגולן בקלות אם ידרדר המצב הביטחוני. השני, אפשרות לזהות בקלות פעילות או עיבוי של הכוחות הסורים בסמוך לגבול. לטענת המקורות, האמריקאים מציעים שהנסיגה הישראלית תתבצע בשני שלבים בהפרש של מספר שנים זו מזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully