וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שעון חורף בספטמבר? נוודא שזו הפעם האחרונה"

11.9.2010 / 21:11

בשעה 2:00 בלילה יסתיים שעון הקיץ, ומחוגי השעון יוזזו לאחור. למרות זאת, מנהלי המאבק נגד הקדמת שעון החורף מסרבים להרים ידיים. ח"כ הורוביץ: "כבר בתחילת המושב החדש של הכנסת נקדם הצעת חוק להזזת השעון לסוף אוקטובר"

למרות המאבק להאריכו, שעון הקיץ יגיע הלילה לסיומו. בשעה 2:00, בין מוצאי שבת ליום ראשון, יוזזו מחוגי השעון שעה אחת לאחור, והשעה תהיה 1:00. עם זאת, גורמים במערכת הפוליטית מבטיחים כי המאבק בנושא טרם הסתיים. כך, למשל, חבר הכנסת ניצן הורוביץ (שבת) אמר הערב כי "עלינו להבטיח שזו הפעם האחרונה שיש שעון חורף בספטמבר. נקדם הצעת חוק להזזת השעון לסוף אוקטובר כבר עם תחילת המושב החדש של הכנסת".

גם שר הפנים אלי ישי הגיב הערב לביקורות שהופנו נגד המעבר לשעון חורף. לדבריו, "חוק שעון הקיץ עבר בזמן שאברהם פורז ממפלגת שינוי היה שר הפנים וש"ס היתה באופוזיציה. החוק עבר בתמיכת מרצ ושינוי. בבסיס החוק לא עמד מניע דתי, אלא איזון בין צרכים חברתיים ושיקולים כלכליים ומועדיו נבחרו בהסכמה של כל הקשת הפוליטית".

לפי הצעת החוק שמקדם הורוביץ, שעון החורף יוחל ביום ראשון האחרון של חודש אוקטובר, במטרה להתאים אותו לשעונים של מדינות רבות בעולם. "לשעון הקיץ חשיבות מיוחדת במאבק בתאונות הדרכים. השעה שבין שש לשבע בערב, היא שעה של עומס רב בדרכים עקב החזרה מהעבודה. יש חשיבות קריטית לשאלה אם בשעה הזו שורר אור או חושך", טען הורוביץ מוקדם יותר.

גם יו"ר סיעת קדימה, ח"כ דליה איציק, התגייסה למאבק נגד המעבר המוקדם לשעון חורף. איציק שיגרה בתחילת השבוע מכתב לרבנים הראשיים לישראל, שלמה עמאר ויונה מצגר, בו נאמר: "יש היום צורך דחוף לפעול כדי לעצור את תקתוק שעון הפילוג. בידיכם הכוח לעשות זאת. אנא מכם, הקשיבו לקולות העולים מהחברה הישראלית וגבשו פתרון יצירתי שיהיה בו כדי להעדיף את המאחד על פי המפריד. פתרון שיוכל לסייע באיחוי המחלוקות לקראת ימי החג הקרבים ובאים".

למעלה מ-200 אלף ישראלים חתמו עד כה על עצומה הקוראת להאריך את שעון הקיץ. "שעון החורף מקצר את זמן האיכות של הורים עם ילדיהם", נאמר בעצומה, "מגביר את הסיכון לתאונות דרכים בגלל נהיגה נוספת בשעות החשיכה, מעוות את השעון המקומי לעומת השעונים באירופה וביתר העולם ועולה למשק הישראלי מאות מיליוני שקלים".

עוד נכתב בה, כי "הסיבה היחידה לאכיפת שעון החורף על ידי ממשלת ישראל היא לקצר כביכול את זמן הצום ביום כיפור. אפילו תירוץ עלוב זה מעוות לחלוטין, מכיוון שהצום נמשך בכל מקרה 25 שעות, והזזת השעון רק מעבירה אותו לשעות חמות יותר לצמים ולמתפללים. מכיוון שממשלתינו המפוארת לא מסוגלת לבטל את רוע הגזירה, שמשרתת רק את הפוליטיקאים שמייצגים, כביכול, את האוכלוסייה שומרת המצות במדינת ישראל, הננו קוראים לאזרחי המדינה להתעלם מהזזת השעון ולהמשיך לפעול לפי שעון הקיץ עד סוף חדש אוקטובר. בתי ספר, עסקים, מוסדות ציבור, משפחות וכל גוף אחר אנא המשיכו לנהוג כאילו השעון לא הוזז. התעלמו מהזזת השעון ואולי סוף סוף יבינו נבחרינו שהם עובדים בשבילינו ולא אנחנו בשבילם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully