וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה: הרבנות צריכה לאשר הגיורים בצה"ל

גלעד גרוסמן

6.9.2010 / 15:02

במהלך דיון בבג"ץ בדרישה לאפשר למי שעבר תהליך גיור בישראל להינשא כיהודים, הפתיעה נציגת פרקליטות המדינה כשטענה ש"לא ניתן לרשום לנישואין מי שעבר תהליך גיור בצה"ל". אחד השופטים הזדעזע: "זה מעורר חלחלה"

האם הגיורים שנערכים בצה"ל אינם תקפים? נציגת פרקליטות המדינה טענה היום (שני) במהלך דיון על רישום גרים לנישואין כי ני שהתגייר במסגרת צה"ל זקוק גם לאישור נוסף של הרבנות. השופטים דנו בעתירה שהגיש ארגון "עתים", באמצעות עו"ד אביעד הכהן, נגד הרבנות הראשית, בדרישה לאפשר לגרים שעברו תהליך גיור בישראל והם בעלי תעודת המרה להתחתן כיהודים.

במהלך הדיון הפתיעה נציגת הפרקליטות, עו"ד יוכי גינסין, כאשר אמרה כי במערך הגיור של צה"ל לא מכהנים דיינים של גיור, ולמעשה כל מי שהתגייר בצה"ל צריך לקבל אישור של הרבנות אף על פי שההליך הזה לא התקיים.

על כך השיבה נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, כי "מה שגברתי אומרת זה שכל גיורי צה"ל לא כשרים". עו"ד גינסין הסבירה שהגיורים בצה"ל מאפשרים את תחילת הליך הגיור, אולם למעשה לא ניתן לרשום לנישואין את הגרים הללו.

השופט עוזי פוגלמן התפלץ למשמע הדברים ואמר "בעיניי זה מעורר חלחלה. שחייל שהתגייר יגידו לו דבר כזה?!". עו"ד גינסין סיפרה כי בפרקליטות מתכוונים לקיים דיון בנושא בשבוע הבא כדי למצוא פתרון למצוקת החיילים שהתגיירו. לפי עו"ד הכהן, בשנים האחרונים גוירו בצה"ל כ-4,500 חיילים, מרביתם נשים שעלו מחבר העמים. חוסר הכרה בגיור שלהם ישפיע גם על עתיד ילדיהן שלא יוכרו כיהודים.

"מי שמתנגד לגיורי צה"ל הוא עוכר ישראל"

ראש אכ"א לשעבר, האלוף במילואים אלעזר שטרן, הגיב להודעת הפרקליטות ואמר לוואלה! חדשות כי "העמדה של הפרקליטות היא מטורפת וחסרת אחריות. בעצם מה שהיא אמרה, שהגיורים מאז הרב גורן אין להם תוקף. אני חושב שאסור לנו שהטיעון הזה יישמע בפעם הראשונה בבג"ץ כתרגיל התחמקות מלענות לשאלה, איך רב אחד פוסל גיורים של רב אחר. מה עוד שהגיורים בצה"ל נעשו כולם בסמכות וברשות הן של הרבנות הראשית וברשות הרבנים הראשיים לישראל. לכולם יש תעודת המרה של הרבנים הראשיים בישראל. מדובר באלפי גיורים".

יו"ר הבית היהודי ח"כ זבולון אורלב אמר בתגובה כי "כל מי שלא מוכן להכיר בגיור חיילים בצה"ל על ידי הרבנות הצבאית הוא כופר בעיקר ועוכר ישראל". לדבריו, "השירות בצה"ל שנועד להגן על מדינת ישראל הוא מהמעשים היהודיים הנעלים ביותר וכל הכופר בכך משים עצמו כעוכר ישראל. אני קורא לרשויות החוק – הרבנות הראשית והרבנות הצבאית להסדיר את יהדותם של החיילים לאלתר ולהימנע מרעידת אדמה שתפגע אנושות במעמד הרבנות הראשית בישראל".


השתתפו בהכנת הידיעה: אופק עיני ופנחס וולף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully