וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו בת"א בעד חרם האמנים על אריאל

מאות בני אדם התאספו מול תיאטרון "הבימה" כדי להביע תמיכה באמנים שהודיעו כי יסרבו להופיע בהיכל התרבות באריאל. ח"כ דב חנין: "התיאטרון הישראלי איננו ולא יהיה תיאטרון בובות. הוא תיאטרון של אנשים בעלי מחשבה עצמאית ומצפון"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

הסערה סביב סירובם של עשרות אנשי תיאטרון להופיע בהיכל התרבות שמוקם באריאל נמשכת. מאות בני אדם השתתפו הערב (שני) בהפגנת תמיכה באמנים בשדרות רוטשילד בתל אביב. המפגינים, ביניהם גם אמנים כיהושע סובול וחנה מרון, חברי כנסת ואנשי ציבור רבים, קראו למנהלי התיאטראות שלא לדרוש מאמנים להופיע במקום בניגוד לצו מצפונם.

הפגנת שלום עכשיו לתמיכה בשחקני התאטרון, אוגוסט 2010. נמרוד סונדרס
הפגנת שלום עכשיו לתמיכה בשחקני התאטרון, אוגוסט 2010/נמרוד סונדרס

מזכ"ל "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר, ממארגני ההפגנה אמר לוואלה! חדשות, כי המפגינים מתנגדים לנסיונות לחייב את השחקנים להופיע בהתנחלות. בתגובה להתבטאויות שרת התרבות לימור לבנת וראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא, ולהצעת החוק שהוגשה בעניין אמר אופנהיימר כי "אוי לה למדינה שמחייבת בחוק את האמנים להופיע בניגוד לצו מצפונם. לא כל עם ישראל רוצה להשתתף בחגיגת ההתנחלויות".

ח"כ דב חנין (חד"ש) שהשתתף בהפגנה אמר כי "התיאטרון הישראלי איננו ולא יהיה תיאטרון בובות. הוא תיאטרון של אנשים בעלי היגיון, מחשבה עצמאית ומצפון. כך הוא היה וכך הוא צריך להיות". חנין הוסיף כי "באנו להביע את תמיכתנו בשחקנים, לתמוך בזכותם להיות עובדים ולא עבדים. באנו להשמיע את קולה של ישראל הדמוקרטית".

הפגנת שלום עכשיו לתמיכה בשחקני התאטרון, אוגוסט 2010. נמרוד סונדרס
"באנו להביע את תמיכתנו בשחקנים, לתמוך בזכותם להיות עובדים ולא עבדים"/נמרוד סונדרס

ביום שישי פרסמו שורת יוצרי תיאטרון בכירים מכתב המופנה למנכ"לי התיאטראות בישראל, בו הודיעו כי יסרבו ליטול חלק בהצגות שיתקיימו בהיכל התרבות באריאל. במכתב, עליו חתומים בין היתר יהושע סובול, איתי טיראן, דרור קרן ועשרות יוצרים נוספים, נאמר כי הופעה במקום מנוגדת לצו מצפונם. הופעה בהתנחלות, כל התנחלות, היא מעשה מוסרי לא צודק", אמרה יוזמת המכתב, הדרמטורגית ורדית שלפי בשיחה עם וואלה! תרבות. "זהו לא רק מעשה לא מוסרי, אלא עבירה על החוק הבינלאומי, מה שהופך אותנו לעבריינים. אני מקווה שאנשי תיאטרון נוספים יצטרפו אלינו. אני מקווה שכולם יסרבו להופיע מעבר לקו הירוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully