וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בש"ס מנסים להסביר: הרב עובדיה בעד שלום

29.8.2010 / 9:00

לאחר שקרא הרב עובדיה למותם של אבו מאזן ושל הפלסטינים בדרשה שנשא אמש, בש"ס יוצאים להגנתו. ח"כ זאב: "הרב בעד משא ומתן לשלום ובעד שלום"

בש"ס מנסים לרכך את דבריו של מנהיגם הרוחני הרב עובדיה יוסף שאיחל למותם של הפלסטינים. ח"כ נסים זאב שנכח בדרשת הרב אמש (ש"ס) התייחס הבוקר (ראשון) לדברים מעוררי המחלוקת. לדבריו, התקשורת לא הבינה כהלכה את דברי הרב שלא מתוך כוונה רעה, אלא מאחר שהרב מדבר בלשון התלמוד.

ח"כ זאב אמר כי "כוונתו היא שהקב"ה יסיים את האיבה של הרשעים כלפינו. נוח לפרש אותו כאילו איננו רוצים שלום, אך אין זה נכון. הרב בעד משא ומתן לשלום ובעד שלום. לעם היהודי יש שונאים רבים והרב אינו מתכוון לומר שכולם יושמדו, אלא ששנאתם כלפינו תסתיים". ח"כ זאב הוסיף כי "הרב מדבר עם אנשי תורה בשיעור והוא אינו חושב על הלוויין בו".

כאמור, אתמול התבטא הרב עובדיה באופן מעורר מחלוקת כשהתייחס בדרשת מוצאי השבת שנשא לפתיחה בשיחות הישירות השבוע בין ישראל והרשות הפלסטינית. הרב אמר בדרשה: "שייתמו אויבנו משונאינו, אבו מאזן וכל הרשעים האלה, שייאבדו מן העולם, יכה בהם הקדוש ברוך הוא מכת דבר, בהם ובפלסטינים האלה רשעים צוררי ישראל".

"אבו מאזן מסוכן יותר מחמאס"

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) אמר בתגובה לדברים כי "הרב עובדיה יוסף אמר את מה שרוב עם ישראל חושב. אבו מאזן אויב יותר מסוכן לישראל מהחמאס. שניהם רוצים בחיסולה של ישראל, אך הרמאות של אבו מאזן שוב מצליחה לבלבל. אנשים מבולבלים שהמחבל מהרצח במעלות הוא איש שלום".

יו"ר מרצ, ח"כ חיים אורון, גינה את דבריו של הרב יוסף ואמר כי "כבר קשה לעקוב ולהתחקות אחר תעשיית המבוכות, החרפות, הנאצות והגידופים שמייצר הרב עובדיה. עד אמש סברתי שהיהדות אמונה על העיקרון של 'בנפול אויבך אל תשמח' אבל כנראה שגם כלל נאצל זה נרמס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully