וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי הצפון מתגייסים לניקוי חופי הכנרת

אריאל נוי

23.8.2010 / 15:04

בעקבות הלכלוך הרב שהותירו המטיילים בכנרת, יפתחו בני נוער ועשרות מתנדבים במבצע לניקוי האגם וסביבתו. אחד המארגנים: "זה מסר לפיו שמירה על הסביבה היא אידיאל מרכזי"

לקראת סיום הקיץ וכהיערכות לחורף, החליטו תושבי הצפון להירתם לניקוי הפסולת שהותירו המטיילים בכנרת. "פורום הגליל" ורשות ניקוז ונחלים כנרת-מינהלת הכנרת הרימו את הכפפה, ומחר (שלישי) ייצאו תושבים ובני נוער, בליווי צוללנים במטרה לנקות את הפסולת שהשאירו המטיילים בסביבת האגם.

כבר היום יגיעו בני נוער לחוף מלצ'ט הסמוך למושבה מגדל, ויחלו בניקיון רצועת החוף. מחר יצטרפו אליהם עשרות מתנדבים נוספים לניקיון הכנרת מבפנים ומבחוץ. רשות הניקוז תסייע בליווי סירה מיוחדת שתעזור באיסוף האשפה הרבה. צוללנים מתנדבים שנרתמו למשימה ינקו את קרקעית האגם.

שי אמרוסי, יו"ר פורום הגליל, הסביר לוואלה! חדשות על המבצע. לדבריו, "זה מבצע שמסכם את עונת הרחצה של הקיץ הזה. מתוך אחריות חברתית וסביבתית רגע לפני החגים החלטנו לנקות את חופי הכנרת. לשם כך גייסנו מעל 100 מתנדבים מקבוצות שונות, תנועות נוער, משפחות ואפילו עובדי מס הכנסה שיצטרפו למבצע ויבואו לנקות איתנו. המתנדבים באים מרקעים שונים ומתוכם בולטת קבוצה שסובלת מפיגור שכלי ששוכנים במוסד במגדל. אין ספק כי שינוס המותניים של כל שכבות האוכלוסייה בישראל משדר מסר מרכזי לפיו שמירה על הסביבה, ובפרט שמירה על ניקיון החופים מהווה אידיאל מרכזי".

מנהלת הכנרת פינתה השנה עשרות טונות של אשפה, ולמרות זאת מדגיש אמרוסי "השנה רואים שיפור ביחס לשנים קודמות בכל מה שנוגע לנופשים ולרוחצים בכנרת. כמות האשפה קטנה אמנם, אבל עדיין מדובר בתופעה מטרידה מבחינה אקולוגית לאגם עצמו, ולנו בתור חברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully