וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטפלות מאיימות בשביתה: "נזרקנו לכלבים"

גיל סימה

22.8.2010 / 14:56

2,700 מטפלות נאבקות מול משרד התמ"ת להסדרת שכרן. הן מאיימות להשבית את המשפחתונים ולהביא לכך ש-15 אלף ילדים יישארו בבית, אם המשרד לא יטפל במעמדן ובשכרן

2,700 מטפלות שפתחו במאבק על שכרן ותנאי העסקתן מול המדינה, מאיימות: אם לא ייחתם איתנו הסכם, המשפחתונים לא ייפתחו ו-15 אלף ילדים יישארו בבית כבר משבוע הבא. "אנחנו מקוות ששר התמ"ת בנימין בן אליעזר ושר האוצר יובל שטייניץ יתעשתו – ומהר", אמרה רחל אברהם, ממובילות המאבק הנמשך מזה מספר חודשים.

מדובר ברשת של משפחתונים המסובסדים על ידי המדינה, בהתאם ליכולת הכלכלית של ההורים ואשר פועלים בעיקר באזורי פריפריה ובקרב המגזר החרדי והערבי. לאורך השנים היו המשפחתונים מפוקחים על ידי משרד העבודה והרווחה, אולם עם פירוקו עברה האחריות למשרד התמ"ת. "הפיקוח אולי עבר בין המשרדים הממשלתיים, אבל אותנו זרקו לכלבים", מסבירה אברהם.

אברהם הוסיפה כי "הפכנו לייצור כלאיים אשר אין לו אבא ואימא". לדבריה, מבדיקה שביצעו עולה כי שכרן של המטפלות מתחלק בין שני גופים עיקריים: תשלומי ההורים וסבסוד משרד התמ"ת. כך למעשה בתלוש השכר של המטפלות לא ניתן לזהות את הגוף שמעביר להן את השכר.

"נעשה פה עוול"

ועדת התעריפים של משרד האוצר דנה בנושא בשבוע שעבר וקבעה כי תעריף ההעסקה למטפלות עומד כיום על 16.8 שקל לשעה, ולא צפוי להשתנות. "הפכנו לחפץ בין משרדי הממשלה", אומרת אברהם. המטפלות, מלוות על ידי נציגי ארגון כוח לעובדים, הגיעו היום למשרד התמ"ת במטרה למנוע את ההשבתה המתוכננת. יו"ר הוועדה למעמד האישה, ח"כ ציפי חוטובלי אמרה בנושא: "לא ייתכן שהנשים המופקדות על שמירת הילדים והתינוקות – היקרים לליבנו - ירוויחו פחות משכר מינימום. נעשה פה עוול".

ממשרד התמ"ת נמסר בתגובה כי "המשרד פועל להקל על אמהות עובדות ולסייע להן באמצעות הקמה וסבסוד של מעונות יום. המשרד מטפל בנושא עדכון תעריף המשפחתונים מול ועדת התעריפים במשרד האוצר. עדכון התעריף מתייחס להתייקרויות שחלו במשק ולצרכים נוספים שהעלו נציגות המשפחתונים ביחס לעדכון התעריף שיאפשר להן לממן את התנאים הסוציאליים. משרד האוצר יודיע על שיעור העלאה שתחול בתעריף בשנת הלימודים תשע"א". במשרד מבהירים כי "מטפלות המשפחתונים הינן עצמאיות המפעילות משפחתון מביתן בהתאם לכללים שהוגדרו בחוזה עליו הן חתומות מול הגורם המפעיל בכל ישוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully