וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השפלת פלסטינים בפייסבוק: גם מג"ב בקטע

18.8.2010 / 19:06

אחרי הסערה שעוררו התמונות שפרסמה עדן אברג'יל, מתברר שגם יוצאי משמר הגבול עוסקים במלאכת התיעוד כבר מספר שנים. בקבוצת הפייסבוק "משמר הגבול זה החיל שלי" ניתן למצוא תיעוד של פעילות היחידה, בתוספת קללות ותגובות אלימות

עדן אברג'יל לא לבד: אחרי שבתחילת השבוע פורסמו תמונות שהעלתה החיילת המשוחררת מאשדוד לעמוד הפייסבוק שלה, מסתבר שגם בקרב שוטרי מג"ב נפוץ המנהג הזה, כבר זמן רב. חלק מהתמונות אותן העלו השוטרים לקבוצת הפייסבוק "משמר הגבול זה החיל שלי", מכילות צילומים מבזים של פלסטינים, ובחלק מהמקרים אף תיעוד של אלימות כלפיהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לחצו להגדלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנכה הפלסטיני "מזדרגג בתחת" ו"בן זונה"

באחת התמונות נראה שוטר מג"ב בועט בעוצמה בפלסטיני. התמונה הוכתרה בכינוי "זונה בן זונה", שעורר שביעות רצון בקרב המגיבים ותגובות בנוסח "חחחחחח". בנוסף, קראו המגיבים למעלה התמונה להיזהר לא לסבך את השוטר המצולם עם המחלקה לחקירות שוטרים. בתמונה אחרת מצולם מצעד פלסטיני, בו עיבדו את התמונה כך שהדגלים ייראו כמו דגלי הגאווה, והיא מתויגת כ"כמה חיידקים בתמונה אחת". בתמונה נוספת מתואר נכה על כיסא גלגלים בבילעין כ-"כלב", "נכה מזדרגג בתחת" ו-"בן זונה". התגובות לתמונה כוללות העלאת זכרונות נוסטלגית על המפגש עם נכים פלסטינים בהפגנות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמש פרסם הבלוג "סחים, הם בכל מקום" צילומים שפרסמה בפייסבוק החיילת עדן אברג'יל, בהם היא מתועדת לצד עצירים פלסטינים כפותים ומכוסי עיניים. באלבום תמונות בשם "צבא - התקופה הכי יפה בחיי" מתועדים החיילת וחבריה בתמונות משירותם הצבאי. בין עשרות תמונות ההווי הרגילות כלולות גם שתי תמונות בהן מצולמת החיילת לצד עצירים פלסטינים שידיהם קשורות באזיקונים ועיניהם מכוסות בפלנלית. בשתי התמונות מדגמנת החיילת חיוכים לצד העצירים, במראה של שמחה לאיד. לפי הכיתוב הדיגיטלי המופיע על התמונות – הן צולמו בשנת 2008. חבריה של החיילת ברשת החברתית פרסמו תגובות הומוריסטיות ומפרגנות על התמונות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ביטויי שטנה, גזענות ואנטישמיות מופנים נגד לוחמי מג"ב"

ממג"ב נמסר בתגובה כי "איננו יכולים להתייחס לדברים, שכן איננו יודעים מי העלה את התמונות או מי תייג אותן. בכל אופן, אנו מחנכים את חיילנו לפעול אחרת והמציאות מוכיחה שבשנים האחרונות לוחמינו מעורבים פחות ופחות באירועים ערכיים שליליים. אני מפנה את תשומת לב המערכת לביטויי השטנה, הגזענות והאנטישמיות המופנים כנגד כוחות מג"ב באתרים השונים, ושמועלים לאינטרנט על ידי פלסטינים ושונאי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully