וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילת "דיגמנה" לצד עצירים פלסטינים כפותים

16.8.2010 / 16:07

חיילת משוחררת פרסמה בפייסבוק תמונות בהן היא מופיעה לצד עצירים פלסטינים כפותים ומכוסי עיניים. דובר צה"ל: "התנהגות בוטה ומכוערת שתיבדק"

חיילת משוחררת מצה"ל, תושבת אשדוד שככל הנראה שירתה באיזור הדרום, נמצאת בשעות האחרונות במרכזה של סערה אינטרנטית מקומית. הבלוג "סחים, הם בכל מקום" העלה צילומים שפרסמה בפייסבוק החיילת, עדן שמה, בהם היא מתועדת לצד עצירים פלסטינים כפותים ומכוסי עיניים.

באלבום תמונות בשם "צבא - התקופה הכי יפה בחיי" מתועדים החיילת וחבריה בתמונות משירותם הצבאי. בין עשרות תמונות ההווי הרגילות כלולות גם שתי תמונות בהן מצולמת החיילת לצד עצירים פלסטינים שידיהם קשורות באזיקונים ועיניהם מכוסות בפלנלית. בשתי התמונות מדגמנת החיילת חיוכים לצד העצירים, במראה של שמחה לאיד. לפי הכיתוב הדיגיטלי המופיע על התמונות – הן צולמו בשנת 2008. חבריה של החיילת ברשת החברתית פרסמו תגובות הומוריסטיות ומפרגנות על התמונות.

הפרטים הועברו למפקדים

מאז שפורסמו תמונות אלו בפוסט ב"בלוג הסחים" מופץ קישור לפוסט זה ברשתות החברתיות פייסבוק וטוויטר, ומעורר שם דיון ער בהתנהגותה של החיילת. היא, מצידה, מסרבת להגיב לדברים. בתגובה לפנייה של גולשת (שאינה עיתונאית) כתבה עדן: "אני לא מבינה למה זה מעניינכם לחטט בפייסבוקים של חיילים ותמיד למצוא את הרע. תתעסקו בעניינים יותר חשובים". החיילת לא הסירה את התמונות מחשבונה, אך בשעה האחרונה חסמה את הגישה לחשבונה ולתמונות למי שאינו מרשימת חבריה.

בתגובה לפניות עיתונאים בנושא מסר דובר צה"ל: "על פניו, נראה כי מדובר בהתנהגות בוטה ומכוערת של החיילת. לאור העובדה שהחיילת השתחררה בשנה שעברה, הועברו כל הפרטים לידי המפקדים".

"עדות להשפעה המזעזעת של הכיבוש"

פרסום התמונות עורר גל של גינויים ותגובות חריפות. מתנועת "שלום עכשיו" נמסר כי "תמונות הפלסטינים הכפותים היא עדות מזעזעת להשפעת הכיבוש על חיילי צה"ל והחברה הישראלית. תמונה אחת שווה אלף מילים - הכיבוש משחית. על המשטרה למצות את הדרכים להעמיד לדין את החיילת לשעבר".

גם הוועד נגד עינויים גינה את פרסום תמונות הפלסטינים הכפותים. מנכ"ל הוועד ישי מנוחין מסר כי "התמונות הקשות משקפות נורמה של התייחסות לפלסטינים כאובייקט ולא כבני אנוש. התייחסות זו מתעלמת מתחושותיהם כבני אדם ומזכויותיהם לפרטיות. ההתנהגות של החיילת המצולמת היא תוצר של תרבות הרווחת בצה"ל, אשר לא מחשיבה את הפלסטינים כבני אדם בעלי זכויות".

מנוחין הוסיף כי פרסום התמונות מעיד על יחס בלתי שוויוני כלפי האוכלוסייה הפלסטינית מצד חיילי צה"ל. לדבריו, "נראה כי החיילת שהעלתה את התמונות לפייסבוק נהנתה מהשפלתם ומתעלמת מזכותם לאי פרסום תמונותיהם במצבים משפילים באינטרנט ללא ידיעתם. היא היתה משתוללת אם היו מפרסמים את תמונתה בתנוחות משפילות באינטרנט ללא אישורה. אנו קוראים למפקדי צה"ל למנוע בפקודה התייחסות משפילה ממין זה באוכלוסייה תחת כיבוש ולהשקיע בחינוך חיילי צה"ל לראות באזרחים הפלסטינים כפרטים בעלי זכויות אדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully